Juce sam ponovo procitao ovu fantasticnu novelu koja je inspirisala R. Redforda da snimi odlican film istog naziva koji je, neosporno, pokrenuo ogromnu lavinu i afirmisao, a zatim i neverovatno komercijalizovao, ribolov musicom kao nista pre niti posle njega. Film sam odgledao jos kad se pojavio a zatim i nekoliko puta posle toga a zaista pazljivo jos par puta od kako sam poceo da se i sam bavim musicarenjem. Interesantno da na mene nije ostavio apsolutno nikakav utisak kao film o musicarenju niti sam ijednog trenutka pozeleo gledajuci ga da krenem da musicarim, bio sam hard core spinn fisher, ali da sam prvo procitao knjigu verovatno bi se to desilo.
Film je, kao i knjiga polubiografski/fiktivni prikaz dela piscevog odrastanja i zivota. Film je u stvari drama jedne porodice sa tragicnim zavrsetkom a musicarenje je jedina konstanta koja sve likove, potpuno razlicitih karaktera, drzi na okupu. Novela je medjutim pravo malo remek delo i nije bez razloga postala klasikom americke literature. Od 120 stranica, ca. polovina govori o musicarenju, ali sa toliko stila, strasti i ljubavi prema ovom hobiju/sportu/nacinu zivota/religiji.., whatever, da je gotovo nemoguce ostati ravnodusan. Taman da nikad niste uhvatili stap u ruke i da nemate blage veze sa musicarenjem nemoguce je zamisliti da citajuci knjigu ne pozelite makar za trenutak da izadjete na vodu i zamahnete.
Opisi prirode Montane su fantasticni, piscev stil, recnik i misao kao i tempo, ritam i dinamika recenica jednostavno ne dozvoljavaju da knjigu ispustite iz ruke a da je ne procitate iz cuga. Fantasticno! Elem, knjiga je ponovo ostavila snazan utisak na mene i preporucujem je iskreno svima bez imalo rezerve. Obavezno u originalu, na engleskom. Film je dobar, bez dileme, glumci su odlicno odabrani, dijalozi, donekle preuzeti kompletno iz novele, izvrsni, odnosi medju likovima inteligentno inscenirani, kamera perfektna (Oskar), Brad Pitt koji je tada bio na pocetku sjajne karijere nije samo ostavio utisak kao lepotan vec i kao zaista izvrstan glumac, sto je kasnije dokazao. Ko malo obrati paznju prepoznace u Normanu decaku vrlo mladog J. G. Levitt-a zvezdu filmova "Premium Rush", "Looper"... Medjutim kao niti jedan film koji za podlogu ima literarno delo ni ovaj ne moze da izadje iz senke pisane reci.
Film je, kao i knjiga polubiografski/fiktivni prikaz dela piscevog odrastanja i zivota. Film je u stvari drama jedne porodice sa tragicnim zavrsetkom a musicarenje je jedina konstanta koja sve likove, potpuno razlicitih karaktera, drzi na okupu. Novela je medjutim pravo malo remek delo i nije bez razloga postala klasikom americke literature. Od 120 stranica, ca. polovina govori o musicarenju, ali sa toliko stila, strasti i ljubavi prema ovom hobiju/sportu/nacinu zivota/religiji.., whatever, da je gotovo nemoguce ostati ravnodusan. Taman da nikad niste uhvatili stap u ruke i da nemate blage veze sa musicarenjem nemoguce je zamisliti da citajuci knjigu ne pozelite makar za trenutak da izadjete na vodu i zamahnete.
Opisi prirode Montane su fantasticni, piscev stil, recnik i misao kao i tempo, ritam i dinamika recenica jednostavno ne dozvoljavaju da knjigu ispustite iz ruke a da je ne procitate iz cuga. Fantasticno! Elem, knjiga je ponovo ostavila snazan utisak na mene i preporucujem je iskreno svima bez imalo rezerve. Obavezno u originalu, na engleskom. Film je dobar, bez dileme, glumci su odlicno odabrani, dijalozi, donekle preuzeti kompletno iz novele, izvrsni, odnosi medju likovima inteligentno inscenirani, kamera perfektna (Oskar), Brad Pitt koji je tada bio na pocetku sjajne karijere nije samo ostavio utisak kao lepotan vec i kao zaista izvrstan glumac, sto je kasnije dokazao. Ko malo obrati paznju prepoznace u Normanu decaku vrlo mladog J. G. Levitt-a zvezdu filmova "Premium Rush", "Looper"... Medjutim kao niti jedan film koji za podlogu ima literarno delo ni ovaj ne moze da izadje iz senke pisane reci.
