Dry dropperom na jesenju klenovinu

Kragujevac
Pozdrav za sve ljubitelje dry dropper(hopper dropper) tehnike, i druge plovkaroše. :ROFLMAO:
Male reke su i dalje u većem delu Srbije niskog vodostaja, spore i bistre kao rakija. Suva muva prebija klena, ali mahom sitnog. Čini se, ipak, da su oni malo lepši komadi spustili nogu sa gasa i sklonili se u dublji sloj, uz granje, iza kamenja, u čkalju. Zato sam poslednjih mesec-dva krenuo da jurim klena ciljano nimfama i mokrim mušicama. Međutim, klen voli površinu i nema razloga ne potražiti ga ujedno i tu, tako da je dry dropper bio logičan izbor. Takođe, za nas koji ne bacamo nimfe često, dodatan indikator udarca ne može da škodi. Moje iskustvo za sada sa ovom tehnikom i lovom klena sledeće:
Kako je klen mahom u mirnoj i sporotekućoj vodi, propadanje nimfe ne mora biti brzo, čak je i poželjno da propada polako. Sama suva muva mi koristi i za to da održava nimfu na konstantoj dubini, a klen se ne libi da se podigne i 10-15cm da nimfu pokupi. Kako je voda spora, nema nekog posebnog drega, i zaostajanja nimfe za suvom. Pored sporog propadanja, pa čak i apsolutno mirnoj vodi, tvičkanjem suve dobijam fine pokrete nimfe i odlične udarce na nimfi. Jednom prilikom sam dobijao ribu SAMO kada sam tvičkao, dead drift je davaoo 0 rezultata.
Jako bitna stvar na malim vodama koju dry dropper omogućava je efikasan roll cast, jer imamo tenziju vode na površini. Kada se peca plašljiva riba poput klena, krećući se uzvodno i sa grajnem svuda okolo, ovo mnogo olakšava prezentaciju nimfe jer se može bacati iz zgloba bez nepotrebnog pokretanja cele ruke.
Problemi na koje sam naišao su tipični za dry dropper, a to je mršenje pri promašajima ribe, neophodnost menjanja dropper predveza ako je dubina veća od prosečne i možda najveći problem - sita koja neprestano čvrka suvu muvu i smara. Sve u svemu, tehnika koja je vrlo lepa, laka i efikasna. Isto koristim i za septembarsku pastrmku, samo je nimfica manja. Bude i iznenadjenja, kao ova mala pastrmka koja se pored fazanke na 22ojci zaletela na policelonku. Vaša iskustva?

0-02-0a-e3aea254ca357e1db17766a837d35665be5e4386954476c063ff3195846bd367_a82ee895af2ced8e.jpg0-02-05-7a1376101658763a2d1b08183e0daa3a94872b7276515ddf7b226e3153a8461e_98ac3f07a1b83e73.jpg0-02-05-98da0a9b1f39937394b779a1a57ece00585c4751b8069957b6ed5ee93fa0f2ab_bdb5da03a3b5bf19.jpg0-02-05-0bd95ea9f80dad2d3ec4836332e246a4b1a55d877352dc82ea483bb89eb35545_bac213c22906ada6.jpg

radezamora

04.02.2011.
417
NOVO SELO-zapadnomoravsko
станиша- ...и друге пловкароше:ROFLMAO: -ово ми је запажаље симпатично и условно тачно

лепи огледи, запажања и одабране слике. покушај и неку мокру уместо тих личинки, посебно што се више приближавамо зимском времену да буде у делу где је доста подводног грања и посматрај поларизационим наочарима ако је могуће.

Kragujevac
Tu je negde na granici plovka. :D
Nemam kršteno perje za mokre, imam neke improvizovane red tagove i zulue ali klen ne bira, pa se retko opterećujem tipom mušice. Prvenstveno gledam brzinu propadanja i veličinu. Ova donja gde ima dve nimfe je u stvari mokra(u sirem smislu), nema nikakav tungsten

Kragujevac
Nije na granici plovka nego je plovak, sve sto si opisao govori tako... musicarenje nije "uhvati ribu po svaku cenu" nego "uradi to kao gospodin".

TMc

01.09.2017.
1.698
1.000
Svilajnac
I tako ja izlazim iz reke, umoran, znojav, zadihan, gladan… i putem prolazi drugar na motoru, staje, skida kacigu, oooo gde si Tomo šta ima. Rekoh, evo ništa, malo ribolov, ti? Odgovara, ništa bili malo gore u planinu na vikendicu, vruće pečenje, hladno pivo… znaš kako ide… Ispričasmo se malo i on ode motorom kući a ja zamišljen prema autu da se presvučem i na pameti mi je samo bilo dal sam ja lud ili šta da od toliko hobija i radnji koje mogu da radim vikendom ja gazim po hladnoj vodi i motam se sam po teškoj divljini. Eto ga kako čovek uživa, to je gospodin a ne ja…
Naravno, svaka budala ima svoje veselje i ja ne bih išao u ribolov da mi to ne odgovara nego se samo nadovezujem na priču o gospodstvu. Znači, niti sam ja gospodin niti mučenje ribe zarad lične zabave ne bih nazvao gospodskim. Mušičarenje je samo najizazovniji način i kao takav pošto je više truda uloženo pričinjava veće zadovoljstvo nego drugi vid ribolova. Dry dropper sigurno umanjuje to zadovoljstvo ali je početniku dobro da napravi analizu šta bi kad dobro radilo i zato je koristan. Ameri i Novozelanđani nimfama love uglavnom sa indikatorom koji je drugo ime za plovak ali sama tehnika nije plovkaroška i to je razlika. Isto tako bi smo mogli da polemišemo da li je euro nymphing mušičarenje… jedno je sigurno, svi će mo se složiti da je ribolov suvom nešto najbolje ali znamo da to ne može uvek. Lično preferiram sledeći redosled pa biram meni draže kada je moguće. Suva, Bosansko nimfarenje, mokra, direktno nimfarenje i na kraju bih stavio dry dropper ili korišćenje indikatora.

Čačak
To sta kome prija u to ne treba ulaziti... Sto nije musicarenje ako se koristi indikator? Samo mi balkanci seremo o tome. Dok covek uziva sta fali....?
Lepo je rekao Tmc, mi mucimo ribu zarad naseg zadovoljstva.... To je definicija sadizma...
Nije da cu sad da prestanem da pecam... Al sto bih osudjivao druge drugare sadiste ako vole druge nacine?

Kragujevac
"Pustis seljaka u kupatilo, on ti pojede sapun"
Sve je u zivotu stvar izbora, mozes da grebes starletu a mozes i balerinu, obojica su grebali ali razlika je kulturoloska, cak dijametralno razlicita. Mozes na klena i dinamitom ali se razlikujes od onoga ko to radi finijim priborom, da ne kazem "gospodskim". Svi trgovci automibilima hrane decu od svog posla ali neko vraca kilometrazu za 3x a neko radi 1/1, sustina je ista ali velika razlika u stilu. Vino je i Jagodinska ruzica i Shiraz Rogan, obojica su se nalili alkoholom, sustina je ista ali ogromna razlika u stilovima. Svako u zivotu radi sta i kako voli ali dziberi se opravdavaju za svoje postupke a gospoda nemaju razlog da to rade...

MM

14.02.2009.
1.338
635
Ameri obožavaju dry-dropper varijante, verujem da je to jedan od razloga što je tamo najpopularnija klasa pastrmskog štapa 5.

Nikad nisam probao jer tamo gde ja najčešće pecam važi pravilo samo jedna muva. Na "divlje" vode kad odem, vrlo brzo se podsetim zašto uopšte postoje reviri i često nisam raspoložen ni da pecam, a kamoli da nešto novo isprobavam.

Sama ideja mi se dopada, nema lepšeg indikatora od suve muve. :smiley: O tome da li je korišćenje dve mušice nesportski se u nekim zemljama i ne razmišlja.

Ovi Šveđani sa klipa ne razbijaju glavu time jesu li manja ili veća gospoda zato što koriste sistem suva-pupa. Lepo i tehnički doterano bacaju, love i brzo i pažljivo oslobađaju ulov.
A nek svako sam zaključi je li ovo "gospodskije" i "mušičarskije" od sve popularnijeg euro-umakanja.

Od sapuna mi je omiljeni Dove :D
Nisam očekivao da ode u ovom smeru konverzacija, mada sam kontao da malo "naših" praktikuje dry dropper. Lično, kombinujem to i češko. Iako se čini kao olakšanje, suva muva nije tu primarno kao indikator, nego kao sidro koje održava mokru na istoj dubini. Šta znam, meni je zanimljivo za sada, a oko gospodstva smo pričali i na prethodnoj temi koju sam otvorio, nema razloga da se ponavljamo! :D

Čačak
"Pustis seljaka u kupatilo, on ti pojede sapun"
Daleko ti je post od gospodskog. Poredjenja losa... I dalje si sadista kao i svi ostali....
Ako ces da glumis pravog gospodina onda lepo iskljucivo uzvodno i to samo ako se riba javlja. Ako ne onda idi sa ostalom gospodom na necije imanje da jasete i lovite lisice u smesnim odelima.
Ps; kapiram da dok "grebes" recitijes Santica. 😂😂😂

Kragujevac
"Ne raspravljaj se sa budalom, spusti te na svoj nivo pa te dobije na iskustvo" 😛

Čačak
@MM musicarskije je mnogo od kako ga zoves euro umakanja...
Ako samo kanap predstavlja taj momenat gde prepoznajemo dal je nesto musicarenje ili ne onda smo u problemu.... Leska/tenkara su pretece svega sto mi radimo pa vecina nema problem da to zove musicarenjem...

Tadasnji ljudi su vise vizuelno razmisljali... Vide da riba jede na povrsini i to imitiraju... Da su znali za nimfe sigurno da bi imitirali i to.... U tom slucaju gospoda bi danas pecala na nimfu i ne bi drugima nametali svoj nacin razmisljanja...

Pecaj i pusti druge da pecaju...

MM

14.02.2009.
1.338
635
Da bismo diskutovali o tome je li nešto mušičarenje ili nije, prvo se moramo složiti oko toga šta mušičarenje jeste.

Ako se slažeš sa ovom definicijom...

Fly fishing is an angling method that uses a light-weight lure—called an artificial fly—to catch fish

The main difference between fly fishing and spin or bait fishing is that in fly fishing the weight of the line carries the hook through the air,[2] whereas in spin and bait fishing the weight of the lure or sinker at the end of the monofilament or braided line gives casting distance

... onda sve nimfaroške tehnike u kojima težina kanapa ne nosi naše imitacije prema rib (ili se isti uopšte i ne koristi) ne mogu biti FF.
Kao što to ne može biti način strimerisanja gde bismo, na primer, otežani strimer bacali poput varalice, a on svojom težinom za sobom vukao kanap i tipet.

Što se češkog nimfarenja tiče, po tom pitanju nisam sasvim "bezgrešan", isrobao sam to. Dva solidna lipca sam u Plavu ulovio ovom metodom, štapom od 8 fita.

Oba na isti način :

Završio sam sa jutarnjim ribolovom i rešio da idem kući. Krenuo da gazim reku, polako i oprezno jer je na tom mestu jaka i brza, a dno klizavo. Primetio sam ih na dnu.
U oba slučaja sam imao olakšavajuću okolnost da jasno vidim ribu i njenu reakciju na nimfu tj. uzimanje. I danas smatram da te dve ribe nisam ulovio mušičarenjem.

I još nešto bih voleo da naglasim, mislim da je važno...

Smatram te jako dobrim mušičarom i znam da poznaješ sve tehnike. O iskustvu koje si stekao širom ex Yu, u slobodnom ribolovu i na takmičenjima, a poslednjih godina čak i na drugom kontinentu da i ne govorim.

Takve ljude, koji znaju da mušičare a, između ostalog, praktikuju i euro-nimfarenje (najčešći razlog je potreba da se bude konkurentan na takmičenjima) poštujem.

Ali se bojim da će neverovatan uspon popularnosti euro-nymphinga dovesti do toga da imamo nove generacije mušičara koji neće znati ni šta je zabacivanje mušičarske strune ni kako se i zašto njom manevriše na vodi, ni čemu sve to uopšte služi.

silvio

02.07.2008.
3.054
842
To je neminovno...jer nove generacije koje odmah krenu sa euro nemaju niti potrebu za kanapom niti suhom muhom. Jednostavno efikasnost eura je ta koja diktira u većine da se opredjele za ovu metodu. Mnoštvo mladih USA musicara uopće niti ne kupuje fly line nego samo beking, amnesia indikator i tipet. Ipak za mene je svakako musicarenje sve što uključuje muhu I zabacivanje iste bez ičega osim muhe ... obožavam osobno svaki vid ribolova i ne vidim potrebu za bilo kakvim preuvelicavanjem musicarenja kao neke iznimne humane metode ribolova ono što ga odvaja od drugih metoda je ta muha, koja je napravljena od materijala (konac-perje prvenstveno) koje riba prirodno ne jede ali kombinacijom istih imitiramo riblji plijen.
Kakva je realno razlika od UL spin i euro nimphing?
U duljini štapa i vrsti role generalno zar ne?

silvio

02.07.2008.
3.054
842
Da li je više sportski jedna silikonska nimfica UL sa glavom 1g od 3 nimfe na euro rigu? Po meni je jedina humana stvar koju smo mi ribolovci u zadnje vrijeme izmislili udica bez kontra kuke za ribu koja se ponovno vraća u vodu kako bi se manje ozljeđivanje a ostalo sve vezano uz ribolovne alate tehnike itd je samo u svrhu našeg zadovoljstva nikako ribljeg.