Tu je negde na granici plovka.

Nemam kršteno perje za mokre, imam neke improvizovane red tagove i zulue ali klen ne bira, pa se retko opterećujem tipom mušice. Prvenstveno gledam brzinu propadanja i veličinu. Ova donja gde ima dve nimfe je u stvari mokra(u sirem smislu), nema nikakav tungsten
Пре свега, изабрао си одличну технику. Ако се не варам, почетник си? Ако се варам онда ништа, а ако се не варам - бинго!
Да ли је у питању "пловак" или није... Пре свега, кога брига?!? Да је пловак - може да буде, само ако је:
- принцип пловности потисак,
- носивост индикатора већа од масе нимфе и
- дужина типета већа од нанплићег дела тока.
Дакле, најчешће, у 99,5 % случајева није у питању пловак и то свако ко је поштено пецао тако све ово јако добро зна. Укратко, много паметнији и искунији га одавно зову
индикатором тока и помоћи ће ти да научиш да пратиш површинске токове много прецизније него иначе. Када почнеш да, у односу на површинске, "читаш" и подводне токове - е тада се налазиш негде пред крајем обуке за драј - дропер.
Наравно, моги индикатори уопше немају потисак, већ их на површини одржава површински нашпон (као већину пливајућих мува) и јасно је да од "пловка" нема ништа, осим туњавог покушаја немаштовитих да те туњаво увреде.
Што је риба мање осетљива на пљускање индикатора, слободније користи потисне; што је више осетиљива на пљускање - пређи на мање и чупаве индикаторе. Уосталом твоје муве за индикаторе су комбинација оба. Узгред, чернобилац има премало полипропилена за мој укус, а нимфа #20 је обично превише ситна. За клена никада нисам силазио испд фазанове нимфе #16, класична без металне главе.
Кад се дооообро напецаш овом техником, решићеш неколико важних проблема - читање воде а и забацивање ће добити свој део напретка. После тога можеш да пређеш на инфериорнију варијанту нимфарења са пливајућом струном а без индикатора, али само ако баш инсистираш. Још је инфериорнија техника да лепо паркираш ауто и кренеш пешке на пецање (јер ауто је најскупљи и највреднији део оптеме за флајере). наравно, ако ниси срећник који живи на мушичарској води...
Пре него почнеш да користиш друге технике нимфарења, покушај да нимфариш са системом од два индикатора. Ближи нимфи је индикатор тока и удараца, онај ближи теби служи да ублажи цимање док будеш вежбао мендинг (прерапоређивање струне да би добио квалитетнију вожњу...)
Ако се буде радило о рекама са иоле тока, какве већине тренутно нису, јер су водостају очајно ниски (најнижи од 2007. на неколико речица које пратим) време је да пређеш и на нимфарење које зову источно европско, а мисли се на пецање само предвезом, без забацивања и без пливајућих делова система). Кад то извежбаш, скаче ти ефикасност и ту размишљаш да заборавиш хопер-дропер... И опет ће многи/исти/нови да скоче како то није мушичарење. Мо'ш мислити.
Наравно, та техника је и даље на располагању, посебно када пожелиш да водиш муву у слоју или је другачије нимфарење мучно или отежано условима на води...
Што се пера за мокре тиче... Крштено је свако меко перо, почев од кокошке. Наравно, по мом укусу пера еластичнија и мекша, али веруј ми да кокошија раде. Пре ће бити како и колико много их користиш. То је већ друга прича.
Бистро!