Mahanje i glavom i rukama i nogama

witch

Hero member
Učlanjen(a)
23.11.2005.
Poruke
6.150
Broj reagovanja
4
Pre neki dan gledam na televiziji neke diplomirane majstore zabacivanja musice i cudim se. Covek mase kao lud obema rukama. Dize ih uvis, pa ih spusta. Pokreti mu lice na coveka koji bi bas hteo da poplasi sve zivotinje (ribe) nadaleko oko sebe. Dok tako zamahuje rukama, noge mu se "klackaju" u vodi. Pravi takve talase, kao da se kupa divlja svinja ili kao bucov kad juri beovice. Dobro, sve to sam vec vidjao, ali kad je poceo da mase glavom, gledajuci sve vreme muvu, napred-nazad, uplasio sam se da ce glava da mu otpadne. Pitah se da li haluciniram ili mozda sanjam. Mozda gledam plivanje kraul stilom. Ali kako to da je covek na nogama. Stipam se, proveravam da li sam budan. Jeste, istina je, FFF majstor tako zabacuje. Daleko, daleko. Prebacuje i reku. Ima i specijalan pribor prilagodjen bacanju u dalj. Da ne lovi mozda ptice na suprotnoj obali? A, kapiram. Poplasio je sve ribe oko sebe, pa mora daleko da zabacuje, posto je tamo mozda i ostala neka. Gde peca? Aha, izuzetno bogat pastrmski revir na drugom kraju sveta. Skidam kapu (sa sve kamenjarkama)! I, normalno, gasim televizor i tako zbunjen, odlazim da musicarim. ALi ne kao velemajstor FFF. Sasvim drugacije.
Nikom nisam hteo (od sramote)da govorim o tome sta sam gledao na TV-u, ali vec sutradan prijatelji musicari prijavise mi: " Jesi li gledao, Randjo, kako ljudi veze nemaju." Cekajte, polako, a diploma?! "Ne vredi ni pet para!"- slozise se skoro svi. Necu da polazem ispit za FFF instruktora, jer sam jednom imao vrtoglavicu. Ne bih voleo da mi se to ponovi!
 

simpson_H

Hero member
Učlanjen(a)
13.05.2007.
Poruke
5.900
Broj reagovanja
6
Lokacija
Beograd
Verujem da je ovaj tvoj post prirodni nastavak na "No coment" :hammer:

Da budem iskren, mozemo samo da im zavidimo na kojim i kakvim terenima pecaju, kao i da im zavidimo sa kakvom lakocom bacaju gde god pozele.
Meni ovaj tvoj komentar vise lici na basnu o lisici i kiselom grozdju.
Ako vec mislis da mozes da polazes za FFF instruktora, ucini to makar zbog ovakvih kao sto sam ja, da nas ucutkas za sva vremena :hammer:
Mada tesko mogu da zamislim tebe kako objasnjavas "ucenicima", da na vodu muva pada poslednja :lol:
Opet bi te simpson prozivao za postove na ovom forumu! :hammer:
 

rasho

Senior member
Učlanjen(a)
29.11.2005.
Poruke
114
Broj reagovanja
1
Lokacija
Novi Sad
iskreno da kazem ja bih mahao i nogama i rukamae, ma skako bi po vodi i daske pravio sve da pljusti po vodi samo da dobacim na Drini tamo gdje lipljen kupi :) ..... ovako mi ostaje sunjam obalama i gledam gdje je prisao da kupi ili da gledam ove sa vajser kuglama kako vitlaju na po vode i vade :(
 

witch

Hero member
Učlanjen(a)
23.11.2005.
Poruke
6.150
Broj reagovanja
4
Ja znam ljude koji su kao apsolutni pocetnici polozili taj ispit. Takvima sam ja (i jos mnogi musicari) jos u to vreme pokazivao sta se zapravo radi musicarskim stapom. Preporucujem nasim musicarima da ne pate za bilo kakvom slicnom diplomom, jer bi je svako od nas dobio kad bi je stvarno pozeleo. To je tako jednostavno, a mi pristalice musicarenja (a ne slikanja), ne volimo jednostavne stvari. Kad bismo to voleli ne bi ni koristili musicarski pribor.
Simpson kaze: "s lakocom bacaju gde pozele". Ne zna da vecina mojih prijatelja s lakocom baca musicu gde god pozeli. Jos ih nije upoznao. Ali hoce i odusevice se tom lakocom i preciznoscu. To je kao Kung-Fu. Imas razne stilove. Imas stil "Saskvoc plasi ribe", a imas i "Aligator", "Roda"... Ovaj prvi si sigurno video, ali ove ostale jos nisi. Obecavam ti da ces videti. A FFF me ZAISTA ne privlaci. Rekoh: Ne volim da zamahujem glavom, a i cuvam svoje zglobove od nepotrebnih opterecenja koja su obavezna kod frljanja u distance.
 

rasho

Senior member
Učlanjen(a)
29.11.2005.
Poruke
114
Broj reagovanja
1
Lokacija
Novi Sad
ne radi se o tome sta ko voli, vec o zelji da bacis, gdje ne mozes, da bi ulovio ribu .... ako si nekad lovio na drni lipljena znas o cemu govorim ... sto se mene tice ni jedno opterecenje nije nepotrebno ako ima cilj da uhvatim ribu koju zelim, isto tako da doprem do mjesta koje zeli i sl. ne zalim ni jedan zglob jer u ribolov i idem da bih se opteretio fizicki a psihicki rasteretio
 

witch

Hero member
Učlanjen(a)
23.11.2005.
Poruke
6.150
Broj reagovanja
4
Zaboravimo musicare-bacace u dalj. Rasho kaze da ko lovi lipljena na Drini zna... Svi dobri musicari (oni koji ga uspesno love) kazu da se i na Drini, po najnizem vodostaju, moze prici lipljenima na petnaestak metara. Ako se pojavi uz bosansku stranu, najbolje je preci tamo, jer onda je skoro nemoguce uloviti ga sa srpske strane. Poneko ga kobajagi dobaci, ali obicno mu je tad ulov slab. Promasuje, otkacinje, lose vodi muvu...
Zglobovi!!! Treba otvoriti novu temu o stetnom uticaju musicarenja na zdravlje. Mislim da bi to bilo veoma korisno. Ja mnogo cesto musicarim. Dvadeset godina zamahujem, gazim, stojim, sunjam se, nosim ribe, preskacem obroke, kisnem, na suncu sam... Kicma, zglobovi, prostata, zeludac... sve moze da strada. Koliko puta smo culi od starijih ribara: "Ne valja ti to sto radis. Videces..." Moj veciti odgovor je bio: "...kad ostarim. Bas me briga!".
Poznajem coveka koji je retko musicario, ali je jednom preterao zabacujuci daleko. Popucale su mu tetive i dve godine je nosio nekakvu protezu na desnoj ruci. Ni sada ne sme da musicari! Naravoucenije: STO SU VAM KRACI ZABACAJI, DUZE CETE MUSICARITI
 

rasho

Senior member
Učlanjen(a)
29.11.2005.
Poruke
114
Broj reagovanja
1
Lokacija
Novi Sad
moze se prici niko ne kaze da ne moze.. u ostalom kako ga lovim uopste ako ne da ga nadjem gdje je prisao (sta mislis da bacam po 30m metara :) ) ..... radi se o tome je vise mjesta gdje je daleko i da uopste nije lose znadi dalje baciti cak sto vise pozeljno je i presudno ukoliko ga ne nadjes da je blize prisao .... svaka raspravo o suvisnosti i nepotrebnosti daljeg izbacaja je u najmanju ruku neozbiljna i izazvana usled dovoljno neiskustva (ili iskustva samo s jednog tipa vode).

Sto se tice tetiva i zglobova dodje mi da ne igram basket jer citav dan zamahujem loptom a da ne govorim sto trcim, ako je tacno to sto kazes ja cu nadrljati kad ostarim...

Salu na stranu, svi dobroznamo zasto kod ribolovaca odu zglobovi i pri tom mislim na zglobove koji su u vodi .... suvisno je da o tome raspravljamo .... ali postoji nekoliko rjesenja za to: jedno je ne ici u ribolov, a drugo je koristiti opremu kojoj je svrha da te zastiti .... ja upraznjavam ovo drugo... a znam 3 covjeka koji imaju 50-60 godina koji citav zivot masu i love ribu (nekad su lovili sa ljeskovim stapom i upredenom konjskom dlakom) i nikad ni jedan se nije zalio na zglobove na rukama i pored toga sto su svojevremeno drzali stapove teske i po pola kg.... to je sport koji je cak laksi od vecine drugih i prvi put u zivotu cujem da ce mi na rukama otici zglobovi..

p.s.preusmjerio sam tvoj post jednom cici koji musicari 50god iz Bihaca i jedva cekam komentar
 

rasho

Senior member
Učlanjen(a)
29.11.2005.
Poruke
114
Broj reagovanja
1
Lokacija
Novi Sad
tacnije sinu njegovom da ga onako pita kakvi su mu zglobovi na rukama jel osjeti nesto od ribolova
 

witch

Hero member
Učlanjen(a)
23.11.2005.
Poruke
6.150
Broj reagovanja
4
Uvek skrenemo s teme! Nema veze, sve ovo naravno ima veze jedno s drugim.
Samo jednog musicara znam kome su popucale tetive od zabacivanja. Bio je (i ostao) apsolutni pocetnik, a hteo je da dobaci... ni sam ne znam sta. Kad vidite tako nesto, naravno je da se uplasite da se to moze i vama dogoditi. Jeste strasno, ali je istina. Kakav bi to hendikep za jednog musicara bio da osteti ruku kojom zabacuje!? To je razlog sto ne mogu da preporucim daleke izbacaje, jer ih vecina musicara pogresno izvodi, previse opterecujuci ruku. Ja cesto zabacujem prilicno daleko, ali znam da je mnogo lepse musicarenje na distancama 10 do 18 metara. Na forumu se postavilo i pitanje, koliko daleko se moze zabaciti priborom 8,6/ 5. Siguran sam da odgovor ne moze biti: "ceo konac". Mozda ce nekome to uspeti, ali da li ce onda biti moguc cesto potreban "reach cast" ili "mending". Koliko ja znam, na ogromnom distancama nema mogucnosti kontrolisanja kretanja suve muve. Musicar koji daleko baca, onda trazi mesta gde voda ravnomerno tece, bez ikakvih prepreka. Reke Drina i Lim (i mozda Morava)su jedine reke u Srbiji na kojima musicar ponekad treba da zabaci preko 15 metara. Dve, tri reke, na kojim nisu sva mesta pogodna za to. Ako bih nabrajao ostale reke pogodne (pogodnije!?) za musicarenje, trebalo bi mi mnogo vremena. Tako je i u drugim balkanskim zemljama.
Pade mi nesto na pamet! Jedan lep primer. Prosle godine mi je najveca potocna pastrmka (izvan revira)bila oko 900 grama. Znate li kako sam je ulovio? Usao sam kao aligator (tiho) u jedan miran vir. Stajao sam mirno u vodi petnaestak minuta. Iako je voda bila pomalo obojena, video sam ovu ribu kako mi je, posle nekog vremena, "stala" na MANJE OD JEDNOG METRA od nogu. Sacekao sam da se potpuno smiri i "oraspolozi". Uzivao sam brojeci joj pege. Medjutim, morao sam jos toliko da cekam da se malo odmakne od mene, jer nisam mogao da zabacim toliko blizu! Moj predvez je izuzetno dug, a stap prilicno krut, tako da sam joj jedva zabacio kad se udaljila jos metar. Kako je pala suva muva, tako se lagano podigla i sirom otvorenih belih usta je progutala. Cap! Kontakt. Malo levo, malo desno, malo cik-malo cak. Borba traje kratko i vadim je bez meredova dok je jos zbunjena. Ovako nesto musicari koji masu i rukama i glavom i nogama, trudeci se da impresioniraju publiku (i sebe) bacajuci muvu sto dalje, nece nikad doziveti. Pa makar musicarili i sezdeset godina! Dodatak: pastrmka je potocna, potpuno miran i plitak vir, a reka nije bila pod nikakvom, a narocito ne pod posebnom zastitom. Dakle, divljakusa! Tehnika: "RODA".
 

rasho

Senior member
Učlanjen(a)
29.11.2005.
Poruke
114
Broj reagovanja
1
Lokacija
Novi Sad
dakle ukratko po tebi: "ljudi nemojte bacati daleko otice vam tetive i osteticete ruke", "ako bacate daleko necete nikad dozivjeti da uhvatite ribu na metar od sebe" i "pribor 8 6,5 (nije mi jasno sta su ove oznake) ne moze izbaciti ceo konac". ???
 

simpson_H

Hero member
Učlanjen(a)
13.05.2007.
Poruke
5.900
Broj reagovanja
6
Lokacija
Beograd
rasho wrote:
dakle ukratko po tebi: "ljudi nemojte bacati daleko otice vam tetive i osteticete ruke", "ako bacate daleko necete nikad dozivjeti da uhvatite ribu na metar od sebe" i "pribor 8 6,5 (nije mi jasno sta su ove oznake) ne moze izbaciti ceo konac". ???

Mix je mislio na stap 8,5' ili 8'6" AFTMA 5!

Naravno da se moze izbaciti ceo konac i sa mnogo kracim stapovima, ali Mix uporno propagira stil "musicarenje na 1m" :hammer:
 

witch

Hero member
Učlanjen(a)
23.11.2005.
Poruke
6.150
Broj reagovanja
4
Ne. Ukratko: Bacajte kako hocete i koliko hocete. Cupkajte nogama i zamahujte glavom, prateci vrh stapa ili musicu. Zabacujte sve uz drugu obalu, sto dalje, ako vam je merak. Ali ja znam (pouzdano)kakvi musicari to rade. Vise puta sam ponovio: Izdaleka prepoznajem neuspesnog musicara po tome sto vitla "do daske", gazi najdublje sto moze, seta kroz reku i "pretrazuje" veliku duzinu toka. Ne samo sto ga iz velike daljine prepoznam, nego odmah, ne gubeci dragoceno vreme, bezim u auto i kilometrima ga zaobilazim. Onaj ko ovako pristupa reci i mestima, ne samo da raspamecuje sve ribe oko sebe, vec ih toliko naplasi, da neko vreme (par sati do nekoliko dana!), tih i precizan musicar koji bi se prikradao, nema sta da trazi na tim mestima. Jedini izuzetak (mada ne uvek) je lipljen, riba koja cesto ne obraca paznju na svet izvan vode i kad je u "akciji" ne mozes ga NIKAKO uplasiti. Ali ja nisam pominjao musicarenje lipljena. Postujem lipljenase i pozdravljam ih, ali oni tesko razumeju musicare sa voda gde riba pobegne samo ako cuje nekog seljaka kako na pedesetak metara od obale pusti tranzistor.
 

rasho

Senior member
Učlanjen(a)
29.11.2005.
Poruke
114
Broj reagovanja
1
Lokacija
Novi Sad
svaki dobro ustiman pribor baca cijelu strunu, ja za manje vode i potoke koristim AFTMA 3 duzine 2,2m ... i naravno ako treba cijelu ce izbaciti bilo ko ko iole zna bacati, malo lakse ce izbaciti sa AFTMA3 3m duzine .... ali kod nas je tesko naci te stapove i jako su skupi ali bi mi jedan bio idealan za drine i lipljana .....

sto se tice vitlanja do daske ako treba nek vitla njegova stvar nek ulazi u vodu (njegova stvar) ... kad ja to vidim odma pomislim "eno covjek vidio lipljena maconju pa pokusava da dobaci" i zavidim mu sto ga je vidio i ja bih da sam ga vidio sta treba da sjedim i placem gledjuci ga .... naravno ako vidim da je blize jos bolje a ako mogu da mu pridjem da je pod nogama to je eksta .....

dakle kad vidim covjeka da vitla do daske ja nikako ne bjezim vec zakljucim DA JE NA TOM MJESTU SUVISE DALEKO i potrazim kjesto gdje je blize prisao ..... ako ne nadjem vitlam i ja sa njim i ulazim do ispod pazuha .... i naravno malo se obojica umorimo ali pecamo ne vratimo se kuci sto je najbitnije

MixMaster moras malo da uzmes u obzir da neko peca i morsku pastrmku, neko peca klena, neko peca lipljena, neko peca sarana zatim neko peca na potocima, neko na moravi, neko na drini, neko na moru, neko na okeanu .... .za neke od ovih riba i rijeka skoro nikad ti nece trebati dug zabacaj ali za neke ti skoro nikad nece trebati zbacaj ispod stapa

Ljudi koji putuju i love na raznim jestima razne ribe znaju da je itekako potrebno znati zabaciti daleko isto tako kao kao i kratko ..... ljudi u svijetu ne uce dug zabacaj da bi se samo takmicili .... ta disciplina vrijedi u praksi ite kako (mozda ne na rijekama gdje ti pecas ali ima dosta rijeka i riba i situacija gdje je preko potrebna)
 

oldsurehand

Full member
Učlanjen(a)
10.01.2006.
Poruke
512
Broj reagovanja
167
Pokusacu ovim postom da malo priblizim razlicite stavove…

Mix, ja mislim (ili se nadam) da niko ne osporava da su precizno bacanje i kamuflazni “stealth” pristup fundamentalne tehnike u lovu slakovodnih riba na vodama male do srednje velicine. Ako se lovi na bistroj vodi, koja krije mali milion isprepletanih struja na povrsini, suludo je bacati do druge obale ako se lovi selektivna riba suvom muvom, emerdzerom ili nimfom. “Slack line” izbacaji zahtevaju finesu i po svim pitanjima fizike funkcionisu suprotno od “high line speed, double haul” (izvin’te za engleski) vrsta zabacaja, kojima je glavni cilj sto veca brzina strune, ostre, klinaste petlje koje paraju vetar i dobro okrecu predvez. Zabacaji sa luftom u struni (“slack line”) funkcinisu upravo na suprotnom principu. Funkcija ovakvog bacanja je da se uvede sto je moguce vise izuvijane, slobodne strune izmedju musice i stapa, kako bi se pospesio sto duze slobodno plivanje muve recnim tokom, bez delovanja makro i mikro struja na ovakvo neometano plivanje. Znaci, svi ovi zabacaji treba da budu u sesiru jednog musicara, koji ce ih, kao madjionicar zeca, vaditi po potrebi. Pribor uskladjen za ovako dijametralno razlicite situacije se sam po sebi namece kao bitan rekvizit, jer sta ce madjionicaru neposlusan zec koji je divalj i neda se uhvatiti za usi? Ali o priboru kasnije…sada pricamo o mehanici bacanja.

Evo prvog primera… Musicar koji lovi na manjim rekama moze dobrim dvostrukim vucenjem (“double haul”) da baci gotovo celu strunu daleko i kracim stapom, ali zna da je to kontraproduktivno. Musica ce zavrsiti dve okuke uzvodno, zapetljana u obalsko rastinje, ili ovde u mom sadanjem kraju, mozda upletena nekom biku oko rogova. Mnogo rizikuje ovakvim pristupom: da strunom pokrije opreznu ribu i preplasi je (eng. “lining”), ili da odsjajem strune koja leti takodje uplasi ribu. Zato mu je bitnije da se usredsredi na “slack line” strategije, kukaste zabacaje (“curve cast”), zabacaje sa dohvatom (“reach cast”), gomilaste zabacaje (“pile cast”), kotrljajuce zabacaje (“roll cast”), serpentinske ili cik-cak zabacaje (“serpentine/wiggle cast”), i po potrebi koristi “zavlacenje” gde muva pada prva (“tuck cast”), zabacaj nad preprekom (“steeple cast”), a mozda i poskakujuci zabacaj, zgodan kada se koriste imitacije skakavaca, kojim muva skakuce po povrsini kao baceni kamencic (“skid cast”).

U ovom nacinu ribolova jako je bitna kontrola strune-ispravljanje se vrsi po potrebi, tako da musica ne para vodu i pliva prirodno, neometana uticajima struja na predvez. Naveo sam samo neke od puno “trik” zabacaja koji su cesto mnogo bitniji za uspesan lov na ovakvim tipovima voda, gde je glavni moto FINESA. Takodje treba napomenuti da su ove strategije bitne uglavnom u slucaju lova suvom muvom i nimfom/emerdzerom, ponekad strimerom ako se namerno koristi tehnika nimfarenja a lovi strimerom umesto nimfom (tehnika lova slobodno kotrljajucim strimerom), i jos neke.

Drugi primer…Musicar lovi na terenima gde mu je bitno da dohvati ribu. U zavisnosti od terena (more, stajaca voda ili reka), vodjenje muve vez uticaja struja moze biti presudno ili ne. Bitno je , naravno, kakav tip musica se koristi i koja vrsta ribe je u pitanju. Na moru ima lokacija gde struja igra znacajnu ulogu, ali nikako onakvu kakvu ima na sirokoj reci. Na jezerima povrsinske struje stvara uglavnom uticaj vetra, sto ponekad moze biti vrlo znacajno. Lovci lososa ili stilheda uglavnom love mokrim muvama tzv. “swing” tehnikom-baca se postepeno dalje, koncentricno i pokrivaju polako svi nivoi vode, kao i kompletna sirina toka, uz ceto ispravljanje strune (“line mending”). Dvorucni stapovi (Spey kao i overhead) nisu za dzabe postali popularni za ovakav lov gde treba praviti duge zabacaje i imati sto bolju kontrolu strune, koju je lakse izvesti dugim stapom.

Ribar na moru nikada nece imati potrebu za zabacajima iz gornje grupe (FINESA). Ali on, recimo, zna da baci maksimalno daleko koristeci backcast-tehnika koja se prakticno nikada ili retko koristi na manjoj reci. Razlog je sto ako lovi sa obale i gadja jato predatora, a vetar, koji je vrlo bitan problem na moru, duva iz jednog pravca, musicar mora non-stop da ovako baca, unatraske, ako hoce nesto da ulovi. Cesto ne moze mnogo da se bira gde ce da se stoji, i svaka riba ulovljena na ovakan nacin je trijumf dobre tehnike bacanja. Americki majstor, Marc Sedotti, je razvio poseban zabacaj, tzv. “sayonara sling”, kojim baca ogromne muve unatraske, zapravo dalje nego unapred, ali on je specijalan slucaj, delom i zbog svoje fizicke gradje. Za neke vidove pucinskog musicarenja (lov primamljene sabljarke ili marlina, NE merlina kako citam po nasim magazinima-Merlin je ime carobnjaka ili jedna vrsta sokola) baca se vrlo kratko, ali je muva velicina pajalice za prasinu, i poznavanje dobre tehnike omogucice musicaru da je baci tih 12-15m, kratko za prosecan morski ribolov. Moto za sve ove pristupe navedene u drugoj grupi je DISTANCA.

E sada sta je poenta ovako dugog pisanja. Pre svega, da musicari posmatraju i rasudjuju o stvarima kroz svoju praksu. Zato ne treba zameriti ni Mixu na pristupu, koji je specijalista za ultra-opreznog klena, ni Rashi koji lovi na Drini i ima, normalno, drugacije prioritete pokusavajuci da dohvati temperamentnog lipjena. Neki spring creek majstor ce vas gledati i ceniti kroz to kako bacate gomilasti zabacaj i kako ste precizni, tj, pogadjate li tacnu od kafe svaki put na 5m, a kako na 8 ili 10m? Morski ribar ima druge prioritete, itd. Sada problem dolazi kada se ribar iz domena FINESA nadje na nepoznatoj vodi i podneblju-ekosistemu, na kome vlada domen DISTANCA. Ovo vam tvrdim iz prve ruke, jer sam mnogim pastrmskim ribarima koji su kod mene gostovali na moru ili sam ih upoznao na plazi, pomogao da bacaju bolje, jer su imali drugacije prioritete.

Na kraju, bitno je POZNAVATI oba pristupa. Zasto… ? Bacanje u dalj razvija bolju bacacku tehniku, uglavnom jer razvija paznju, strpljenje, balans i tajming. Ako dobro bacate daleko, znaci da imate vec vezbom razvijenu motoriku i osecaj za maskimalno iskoristavanje mehanickih (znaci fizickih) osobina vaseg sistema (stap+struna+predvez). To je veliki plus, jer ne znate sta ce kada da vam zatreba. Na moru se cesto kaze: zabacaj od 25m po mirnom vremenu je 12m zabacaj po ceonom vetru. Ako ovoliko ne mozete da bacite po bonaci, sta cete onda kada pocne da duva? Kratka dupla potezanja, ne bas celim telom (kao sto Mix opisuje sa filma), vec svega 10-ak cm (dobri savet Lety Kreh-a), dalju vecu brzinu struni i itekako su korisna u lovu na “tehnickim”, manjim i bistrim vodama. Primer za njihovu upotrebu je i kada zelite da okrenete celi predvez, a imate malo strune u vazduhu. Cela moderna teorija bacanja bazirana je na principu brzine strune. Laksa brza struna ce odraditi posao u dosta situacija kao i sporija teza struna. Treba zapamtiti da brzina strune ne znaci iskljucivo DISTANCA, nego uopste, celokupna KONTROLA. Poznavanje tehnike bacanja, od finese do distance, vas cini univerzalnijim, boljim musicarem. Procitajte bilo koju Lefty-jevu knjigu, on o tome pise stalno, a musicari 70 godina.

Na kraju, treba zapamtiti da sve ima svoje limitacije i univerzalno resenje ne postoji… Kada su jednom pitali legendarnog bacaca-sampiona i vrsnog ribolovca, Joe Tarrantina, kakav zabacaj koristi kada duva najjaci ceoni vetar, rekao je:”Predjem na suprotnu obalu”.
 
Vrh Dno