Moje glediste:
stap drzi i nogom ako mozes ali uvek imaj na umu sledece :
1. Back cast= for cast,izmedju je drifting !!!!
odnosno ne moze back da bude los a for dobar.
kako sejes na backu tako i znjes na forcastu itd...
2.MINIMUM SNAGE -naglo i maximalno STOP
3.MINIMUM SNAGE-opusteno pa stisni-stop pa odpusti ruku na drsci-i dalje je stop
4.MINIMUM SNAGE-specijalno na pocetku zabacaja i napred i pozadi
5.Linija ne sme da ima "talase" ,ako ih ima na back castu,imace ih i vise na forcastu
6.Sve vreme mora da je nategnuta,i DA OSECAS TEZINU LINIJE SVE VREME !!!(vidi 2,3,4)
7.Minimum snage
8.Svaki stroke pocinje polako i nezno,a zavrsava se naglo i brzo sa STISKOM u momentu stopa,i odmah opet odpustis stisak-ALI BEZ DA MRDAS STAP-nego da je stop=stop!I back stop mora biti "visok" -gadjas u nebo.Stop,drift,drift,drift,onda pooolako napred,lakat dole,na kraju istovremeno stop stisak i pritisak vodeceg prsta odpustanje-ali bez mrdanja ,nego da je stop=stop-i eto ga pravilan loop.
9.Back i for mora da budu u istoj ravni i pravcu,gledajuci sa strane,od preda,od pozadi odozgo i odozdo.
10.Daljina
Daljina se ne tice jaceg rada desne ruke,tj da naglo i jako zamanes na zadnjem zabacaju.
Sve pocinje i zavrsava se u pravilnom osnovnom zabacaju sa minimumom snage i pravilnim loopom.
Prenapregnuti loop sa viskom snage + haul= tailing loop,Odmrsavaj pola sata a lipljan skace
Daljina se postize samo ovako:
Desna ruka je zaduzena za PRAVILAN LOOP,uzak,zategnut.
tu treba misliti "heavy i sporo"-i samo o zategnutosti linije i pravilnosti loopa,uz minimum snage.Zategnutost=osecaj tezine linije !!!Ako to ne osecas-prekini pa ponovo !!!!!(MEL KRIEGER )
Leva ruka, e ona je zaduzena za BRZINU !!!
Dakle desna =minimum snage a najpravilniji loop
Dakle leva= maximum brzine haulinga u pravom timingu !!-i ode 30 m
odnosno PRAVILAN LOOP + BRZINA = DALJINA
Izmedju je opet drift,drift,drift.
11.VEZI ZGLOB,vecina nas ne moze da baca slobodnim zglobom,bar ne na pocetku
12. Mala tajna za hauling timing:
Zadnji haul,za napred,pocinjem samo malo ispred stopa prilikom zadnjeg for casta !!!Leva ruka je sve vreme uz masinicu,ne vucem nego pratim .Samo sto nisam stao,dakle tokom "lakat dole",najvecom mogucom brzinom hauuul-to traje i kroz for stop !!!.
13.Drifting=sluzi da se for cast krene sa linijom koja je na " zero momentum" pozadi.Prava,zategnuta ali bez inercije(momenta) u pravcu back casta.Mora da bude "mrtva" bez uticaja ikakve sile,kao da lebdi.
Onda pocnes pooooolako desnim rukom,tj laktom nadole,pa brze i brze.Tek kada si dao "momenat sile" sa desnom rukom onda dodas brzinu tako sto cimnes levom maximalno brzo, i masa puta ubrzanje puta pravilan loop=30 metara....Odnosno sila desne ruke i sila leve se sada sabiraju !!!
Ako pocnes desnom napred dok je linija jos u back kretanju,pa rano ,bez drifta krenes i levom ,radi se o oduzimanju sile i brzine.Natezes se sa silom !!!Sila kretanja unazad se oduzima a ne sabira od sile kretanja unapred!!Rezultat je previse savijanje vrha stapa,(konkavni put)=tailing loops
14.Praktican savet:
vezbaj zabacaj sa 8-10 m strune,dok ne padnes u nesvest.Minimum snage,zategnuti i uski loop.
ili drzi u vazduhu samo onoliko koliko mozes a da je linija prava i zategnut cvor.Onda smanji za metar a snagu smanji za polovinu !!!!Onda se vrati na 10 metara sa snagom od sedam metara...
e,lako je reci...
pozdrav Djoka
stap drzi i nogom ako mozes ali uvek imaj na umu sledece :
odnosno ne moze back da bude los a for dobar.
kako sejes na backu tako i znjes na forcastu itd...
2.MINIMUM SNAGE -naglo i maximalno STOP
3.MINIMUM SNAGE-opusteno pa stisni-stop pa odpusti ruku na drsci-i dalje je stop
4.MINIMUM SNAGE-specijalno na pocetku zabacaja i napred i pozadi
5.Linija ne sme da ima "talase" ,ako ih ima na back castu,imace ih i vise na forcastu
6.Sve vreme mora da je nategnuta,i DA OSECAS TEZINU LINIJE SVE VREME !!!(vidi 2,3,4)
7.Minimum snage
8.Svaki stroke pocinje polako i nezno,a zavrsava se naglo i brzo sa STISKOM u momentu stopa,i odmah opet odpustis stisak-ALI BEZ DA MRDAS STAP-nego da je stop=stop!I back stop mora biti "visok" -gadjas u nebo.Stop,drift,drift,drift,onda pooolako napred,lakat dole,na kraju istovremeno stop stisak i pritisak vodeceg prsta odpustanje-ali bez mrdanja ,nego da je stop=stop-i eto ga pravilan loop.
9.Back i for mora da budu u istoj ravni i pravcu,gledajuci sa strane,od preda,od pozadi odozgo i odozdo.
10.Daljina
Daljina se ne tice jaceg rada desne ruke,tj da naglo i jako zamanes na zadnjem zabacaju.
Sve pocinje i zavrsava se u pravilnom osnovnom zabacaju sa minimumom snage i pravilnim loopom.
Prenapregnuti loop sa viskom snage + haul= tailing loop,Odmrsavaj pola sata a lipljan skace
Daljina se postize samo ovako:
Desna ruka je zaduzena za PRAVILAN LOOP,uzak,zategnut.
tu treba misliti "heavy i sporo"-i samo o zategnutosti linije i pravilnosti loopa,uz minimum snage.Zategnutost=osecaj tezine linije !!!Ako to ne osecas-prekini pa ponovo !!!!!(MEL KRIEGER )
Leva ruka, e ona je zaduzena za BRZINU !!!
Dakle desna =minimum snage a najpravilniji loop
Dakle leva= maximum brzine haulinga u pravom timingu !!-i ode 30 m
odnosno PRAVILAN LOOP + BRZINA = DALJINA
Izmedju je opet drift,drift,drift.
11.VEZI ZGLOB,vecina nas ne moze da baca slobodnim zglobom,bar ne na pocetku
12. Mala tajna za hauling timing:
Zadnji haul,za napred,pocinjem samo malo ispred stopa prilikom zadnjeg for casta !!!Leva ruka je sve vreme uz masinicu,ne vucem nego pratim .Samo sto nisam stao,dakle tokom "lakat dole",najvecom mogucom brzinom hauuul-to traje i kroz for stop !!!.
13.Drifting=sluzi da se for cast krene sa linijom koja je na " zero momentum" pozadi.Prava,zategnuta ali bez inercije(momenta) u pravcu back casta.Mora da bude "mrtva" bez uticaja ikakve sile,kao da lebdi.
Onda pocnes pooooolako desnim rukom,tj laktom nadole,pa brze i brze.Tek kada si dao "momenat sile" sa desnom rukom onda dodas brzinu tako sto cimnes levom maximalno brzo, i masa puta ubrzanje puta pravilan loop=30 metara....Odnosno sila desne ruke i sila leve se sada sabiraju !!!
Ako pocnes desnom napred dok je linija jos u back kretanju,pa rano ,bez drifta krenes i levom ,radi se o oduzimanju sile i brzine.Natezes se sa silom !!!Sila kretanja unazad se oduzima a ne sabira od sile kretanja unapred!!Rezultat je previse savijanje vrha stapa,(konkavni put)=tailing loops
14.Praktican savet:
vezbaj zabacaj sa 8-10 m strune,dok ne padnes u nesvest.Minimum snage,zategnuti i uski loop.
ili drzi u vazduhu samo onoliko koliko mozes a da je linija prava i zategnut cvor.Onda smanji za metar a snagu smanji za polovinu !!!!Onda se vrati na 10 metara sa snagom od sedam metara...
e,lako je reci...
pozdrav Djoka