Izvodjenje curvecast-a

nespetro

Hero member
Učlanjen(a)
25.09.2009.
Poruke
2.005
Broj reagovanja
255
Lokacija
Norway
                Curvecast je  jedan veoma koristan kast koji se uprkos tome malo koristi u praksi. Ovaj cast nam omogucuje da prezentujemo musicu iza neke prepreke ili da joj omogucimo dugacki dead drift, tj slobodno kretanje bez uticaja kanapa, ili da nam nimfa ili strimer potonu na zeljenu dubinu pre uticaja kanapa na njih.
                  Curvecastom mozemo prezentovati musicu tako da ona dodje uzvodno sto ce dati musici ekstra brzinu. Ovo moze biti veoma uspesno vodjenje narocito pri upotrebi mokrih imitacija tulara ili njihovih larvi.
                    Jedan od razloga zasto se ovaj kast ne upotrebljava mnogo, i zasto ga je veoma, veoma tesko naci u literaturi, je manjak osnovne tehnike, jer je u tom slucaju jednostavno nemoguce kontrolisati curve (krivinu-luk) koju kanap pravi u zadnjim metrima.
                    Kratki opis kasta, koji se moze naci kod razlicitih pisaca i teoreticara, je da ce se krivina obrazovati iz sidecasta. Tj stap ce se voditi manje vise vodoravno i izvrsiti « udaranje» vrha stapa pokretom dlana i to pri kraju kasting vodjenja. I u zavisnosti od toga da li ce se musica ili kanap prvo spustiti na vodu, imamo pozitivni i negativni curvecast. Recimo Mel Kriger je opisujuci na ovaj nacin curvecast, dodaje da ga ne upotrebljava u praksi zbog svoje tezine.
                    Nedostaci ovakvog izvodjenja,tj iz sidecasta su:
kratki izbacaji
losa kontrola kanapa
losa prezentacija
timing i upotreba snage su veoma kriticni.                                                                               
                   Loop se mora otvoriti tako se tu dodatno gubi na daljini, narocito kod negativnog curvecasta.
                   Mnogi upotrebljavaju i opis Aerial mendinga da bi opisali curvecast, tj pravljenje luka na razlicitim delovima kanapa. Medjutim to su dva razlicita prezentaciona casta. Kod curvecasta je dakle cilj da napravimo luk u zadnjim metrima kanapa i predveza – kontrolisano! U sustini tu nema mnogo nacina da se to izvrsi, u svakom slucaju ne pri kraju casting pokreta ili tek posto je loop obrazovan.
                   Izvodjenje curvecasta iz overheada, medjutim , ima mnogobrojne prednosti. Pre svega bacamo opustenije, lezernije. Tehnicke prednosti su:
veca preciznost
mnogo manji uticaj vetra na izbacaj
smanjujemo uticaj velicine,tezine i otpora musice
u velikoj meri povecavamo daljinu izbacaja                                                             
                     
                   Drugim recima imamo vecu kontrolu izbacaja nego kad upotrebljavamo sidecast kao osnovu.
                   Kao i kod svih malo slozenijih kasting-tehnika, i ovde je od odlucujuceg znacaja pravilni overhead. Pre svega se stap mora voditi kao po sinama. Svako pa i najmanje skretanje ce se negativno odraziti na prezentaciju. Sto veca daljina izbacaja, to male greske u vodjenju, bivaju izrazajnije. Nije nemoguce bacati curvecast preko 20 metara sa potpunom kontrolom, ali to iziskuje vezbanje. Moramo malo vezbati. I to pravilne pokrete, jer onda uzalud vezbamo.
                   Kod overheada kao osnove nije toliko tesko izvesti pravilne pokrete stapom, vec je malo teze odrediti timing , snagu i brzinu povlacenja. Jednostavno se cast mora «osecati» da bi se izveo. 

                               VODJENJE STAPA



                     Ukoliko bacamo desnom rukom, mnogo je lakse izvoditi i uciti levi luk.
                     Pogledajmo samo vodjenje stapa uz pomoc slike.

neacurvecast.jpg

neapetroviccurvecast.jpg


                   Zaustavimo stap u back castu u tacki 1. istog momenta iskrivimo dlan i sasvim malo podlakticu tako da nam stap bude 45 stepeni ( tacka 2). Odatle nastavljamo drift do tacke 3. Dakle odatle zapocinjemo front cast i to onako kao kod osnovnog overheada samo sto nam je stap pod uglom od 45 stepeni.
                   Kad nam lakat dodje na pola puta na dole, vracamo stap u uspravni polozaj. Nastavljamo sa spustanjem lakta ujedno ga povlacimo malo u desno i dovodimo stap u tacku 4. Tu nam stap jos uvek ima ugao od 45 stepeni. Iz ove tacke jednostavno otvaramo luk dok nam stap ne dodje u tacku 5 tj, ima ugao od nekih 60 stepeni. Vracamo lakat uz telo zaustavljajuci stap u tacku 6. U tom istom trenutku je i spustanje lakta zavrseno. Nadlaktica je u uspravnom polozaju a podlaktica na oko 90 stepeni u odnosu na nju.

                    Ukoliko pravilno izvrsimo ovakvo vodjenje, kanap ce se « okrenuti» preko sebe samog i na svom kraju obrazovati luk okrenut u levo.
                    Na kast mozemo uticati posle obrazovanja ovakvog loop-a i to: spustanjem stapa : sto vise spustimo stap posle stopa, to se vise otvara luk,podizanjem stapa : sto vise podizemo stap cinimo luk manjim, cak ga mozemo ispraviti.
                     Jos nam samo ostaje da sve ovo isprobamo, prvo vezbajuci i naravno u praksi kasnije. Ono sto mozemo videti vezbajuci je da je malo teze izvrsiti kratke izbacaje u pocetku, bas zbog  toga sto nekako u pocetku dodajemo previse snage. Mislim da je bolje vezbati na vodi jer je na travi malo teze videti oblik napravljenog luka. Haul nije lose uvest tek posto smo dobro uvezbali  osnovne pokrete i uvideli da mozemo kontrolisati i ulozenu snagu i brzinu pokreta.
                    Prilikom vezbanja desnog luka, izvrsicemo sve ove pokrete samo u suprotnom luku.   Vezbanje desnog luka se preporucuje tek posto se dobro savlada  izvodjenje levog luka.
                     Veoma je korisna kombinacija curvecasta sa  ostalim prezentacionim tehnikama, pre svega reach ili serpentine-castom. Ono sto trebamo tad uraditi je da zapocnemo sa izvodjenjem ovih tehnika tek posto se loop «premota» preko sebe. Nikako ranije.   
                     
 

alp

Full member
Učlanjen(a)
02.02.2008.
Poruke
572
Broj reagovanja
2
Nespetro, lijepo je da si nam sve to objasnio. Curv, sidecast, da je jako korsno, ali se rijetko koristi u ribolovu. I kratki i dugi izbacaji. Ma sve. Hvala. Puno hvala.

Nego, ja sam musicar pocetnik, tek se zagrijavam, ulovio sam prosle godine pet (5) riba. Nije mi jasna razlika izmedju tog kurve casta i menda, ali po zraku. Daj mi to malo objasni i priblizi. Da mi bude jako korisno, a necu cesto koristit.

E hvala, jos jednom.
 

zekafly

Senior member
Učlanjen(a)
28.02.2010.
Poruke
154
Broj reagovanja
0
alp je napisao(la):
Nespetro, lijepo je da si nam sve to objasnio. Curv, sidecast, da je jako korsno, ali se rijetko koristi u ribolovu. I kratki i dugi izbacaji. Ma sve. Hvala. Puno hvala.

Nego, ja sam musicar pocetnik, tek se zagrijavam, ulovio sam prosle godine pet (5) riba. Nije mi jasna razlika izmedju tog kurve casta i menda, ali po zraku. Daj mi to malo objasni i priblizi. Da mi bude jako korisno, a necu cesto koristit.

E hvala, jos jednom.
:doh:
Aj sad Nesperto!!!!Na ovu temu s Alpom malo ko može.Pazi samo šta pričaju Švedi, kod njih je to malo drugačije.
 

Djole Nis

Hero member
Učlanjen(a)
24.10.2007.
Poruke
2.854
Broj reagovanja
1
Lokacija
Nis, Serbia
Neso... mnogo stvari na jednom mestu. Mene, koji mogu slobodno da kazem razumem ovu tematiku, ovo je opteretilo citajuci a mogu zamisliti nekoga ko zeli da nauci. Bolje bi bio da si rasclanio na:

- prakticna primena CC
- prednosti CC
- mane CC

- idt
- itd

lakse bi isla diskusija. Ovako bi bilo malo teze. Odakle poceti a ima mnogo toga.

Ziveli
 

nespetro

Hero member
Učlanjen(a)
25.09.2009.
Poruke
2.005
Broj reagovanja
255
Lokacija
Norway
            Daleko od toga da je nasem kolegi alpu potrebno objasnjenje, ali ipak cu reci ono sto znam mozda na pomoc nekom drugom.  Mislio sam da pre svega otvorim posebnu temu o aerial mendingu (AM) jer mislim da zasluzuje po svojoj vaznosti a dosad nije objasnjavan na forumu. ( mislim da ga je nas drug St.Igor pominjao)
              Pre svega AM nije kast vec jedan pokret u kastu koji nam omogucuje da, kanap i predvez spustimo na vodu u jednom luku. U zavisnosti od situacije, mozemo odlucivati koliki ce taj luk biti.
              Ukoliko imamo punu kontrolu nad stapom i kanapom, mozemo izvesti i skoro puni krug, naravno po zelji.
              Gledajuci odozgo, mi, umesto da vodimo stap pravo u front castu, pravimo polukrug njime. Sto veci polukrug, to ce veci biti luk koji ce kanap napraviti.
              Kanap ce obrazovati luk na onu stranu na koju pravimo luk stapom. Tj, ako stapom iscrtamo polukrug u desno, kanap ce obrazovati luk na vodi u desno i obratno.
              Takodje mozemo odlucivati i to da li ce luk ici od vrha stapa pa do musice, ili cemo napraviti samo mali luk (slika).
              Ukoliko napravimo polukrug rano u kastu pa nastavimo sa pravim vodjenjem, tada ce luk doci blize musici. dakle sto kasnije napravimo luk to ce na vodi biti blizi nama.
              Obo je veoma korisno kad je reka nejednake brzine. Licno dosta koristim AM kad zelim da obrazujem luk blize sebi, dok za luk blize musici koristim curvecast... pa spustim malo stap.... pa reach-cast. Cela vecnost dok ne pocne kanap da utice na musicu...

              Djole, evo je Strelac postavio vece slike pa se nadam da je sad malo jasnije drugarima. A i siguran sam da ce biti pitanja ako je nesto malo jasno. A ako vise njih misli da je totalno nejasno.... ce pisemo ponovo  :doh:

Zeko, mislim da nema razlicitih gledanja na neke tehnike. ja ono sto mislim da je tesko naci to i postavljam. Lake tehnike je lako naci. Evo na primer, "legendarni" Ed Javorovski, jedva da nesto kroz zube, kaze o curvecastu, a pritom je obradio desetak razlicitih tehnika. Kako ih je obradio.... to je drugo pitanje.
 

becko

Full member
Učlanjen(a)
07.11.2006.
Poruke
771
Broj reagovanja
20
Lokacija
Bajina Basta- Vlasotince
Ajd prvo da kazemo sta je AM(aerial mend) mend a sta CC(curve cast).AM je u sustini isti kao i mend na vodi, kad ,,namestate''  konac posle izvedenog celog zabacaja, isto to ali u vazduhu je AM znaci sve se odvija posle CS(casting stroke) kao kad pravite wiggle cast to svi znate to su one zmijuljice od konca bacis stanes zatreses stap, isto to samo jednom je aerial mending, stim da uz vezbu mozete da ga smestite sa koje strane ocete i da vam bude koliko ocete sirok?uzak, ili blize ili dalje od vrha stapa, dobar je zabacaj za recimo premoscavanje brzaka koji je izmedju vas i zeljenog mesta kad muva padne u mirniji deo da zbog stomaka na brzaku ne zaglisura momentalno, recimo, dabome....
CC je krivina koju pravimo kroz CS znaci putanja stapa kroz CS gledano iz pticje perspektive nije SLP - jednostavno nije prava vec je jelte kriva, znaci kad vam konac padne na vodu nije prava linija nego kriva[size=10pt][size=10pt][size=10pt][size=10pt][size=10pt][size=10pt])[/size][/size][/size][/size][/size][/size]
slican efekat je kao kod RC (reach casta) stim sto je kod RC  konac od vrha stapa do muve prav, ova dva potonja mogu da se sublimiraju Doug Sw..... eto predlazem kolegama CI da svako od nas snimi po jedan krivi i da okaci na YT , ajde se prijavite...odo na pivo , ziveli.
 

alp

Full member
Učlanjen(a)
02.02.2008.
Poruke
572
Broj reagovanja
2
Ako cemo bas pravilno, po suvremenim definicijama, ni Reach cast nije cast nego Reach mend. Isto kao i mnogi tzv. Wiggle i Curve cast-ovi gdje se 'krivina' na struni postize raznoraznim manevrima nakon ispucavanja stapa i pocetka formiranja loop-a. Pravilan naziv ovoga na slici gore nije Curve cast nego Curve aerial-mend. Odnosno - probat cu smisleno prevesti - lucno prebacivanje strune u zraku nakon zabaca. Pravi lucni zabaci su overpower i underpower curve. Potpuno druga prica.     
 

nespetro

Hero member
Učlanjen(a)
25.09.2009.
Poruke
2.005
Broj reagovanja
255
Lokacija
Norway
              To za Reach, Wiggle i aerial mending i slicna okretanja stapa po pravljenju loop-a, se slazem da se ne mogu bas nazvati castom. Dok za curvecast, kako sam ga prikazao, moram priznati da se nalazi pod imenom cast. Najvise zato sto odudara od pravca vodjenja overheada iako ga ima za osnovu. Kako bi opisao underpower i overpower? Nisam ucio na engleskom pa su mi ti pojmovi nepoznati.
 

Djole Nis

Hero member
Učlanjen(a)
24.10.2007.
Poruke
2.854
Broj reagovanja
1
Lokacija
Nis, Serbia
Neso Aleksandar je to lepo napisao. Smatram da je veci problem sto je danasnje trziste literature, filmova i dr preplavljeno starim izdanjima od pre 20,30, 40 cak godina (i sto neki vole da prepisuju prethodnike) te se jos uvek uci, cita iz njih ali ako propratis izdanja novijih datuma, pogldas prave polemike na nekim vecim sajtovima videces da je bas ovako kako je i napisano. Dovoljno je samo logicki da razmisljas.

Mend - sve ono posle stopa a ima uticaja na kanap
Cast - to vec znas odakle dokle
 

alp

Full member
Učlanjen(a)
02.02.2008.
Poruke
572
Broj reagovanja
2
Ranije, u starijim knjigama, pojama zabac, zabacaj (engl.cast) oznacavao je sve radnje od trenutka dizanja do pada muhe. Danas, pojam zabac obuhvaca samo radnje do trenuka ispruzanja stapa i pocetka formiranja loop-a. Sve iza toga smatra se zracnim prebacivanjem strune (engl. aerial-mend). Mnogi lucni "zabaci" (engl. curve cast) danas se vise ne zovu tako. Barem ne u krugu ljudi koji poznaju temu. Zasto? Zato da bi se pojedine tehnike mogle kvalitetnije analizirati u svim fazama i jednostavnije objasniti ucenicima. Konkretno, na skici koju si stavio ono sto se zove zabac zavrsava negdje izmedju tocki 3 i 4. Faze 4-5-6 prikazuju mendanje. Postoje i drugi nacini kako se to mendanje (zracno prebacivanje) moze izvesti. Itd...  
 

alp

Full member
Učlanjen(a)
02.02.2008.
Poruke
572
Broj reagovanja
2
Djole je napisao(la):
Mend - sve ono posle stopa a ima uticaja na kanap

Ne poslije stopa, Djole. U trenutku stopa stap je zategnut. Onda se ispruzi, u maksimalnoj amplitudi pocinje formiranja loop-a, zato sto se struna krece brze od vrha stapa. Nakon toga vrh stapa ode malo dolje - pa se vrati. Tek nakon toga pocinje "mend".
 
Vrh Dno