ttttt je napisao(la):
Da li postoji neka prihvacena metoda testiranja stapova? Koji parametri i na koj nacin se ocenjuju, kakve uslove treba obezbediti da bi se obavilo takvo testiranje?
Postoje i metoda i nacini i uslovi i procedure i uputstva o svemu.... odavno jos. I to se primenjuje upravo kako nalazu razna pravila (zavisno od svrhe) testiranja.
Ne bih da budem pretenciozan ni preopsiran, samo cu sto je moguce krace, probati da objasnim postupak.
Testiranja nisu laboratorijska, naprotiv... sva se izvode u zivom prostoru sa zivim, prosecnim, ali registrovanim, musicarima, inace ne bi imala nikakvu upotrebnu vrednost ako bi se izvodila od "vrhunskih eksperata" u laboratorijski kontrolisanim uslovima vlage u vazduhu, spoljne temperature i vetra.
Prvi i osnovni cilj bilo kog testiranja stapova za ribolov (a pogotovu za musicanje) je targetiranje svrhe testiranja, koje PREVASHODNO zahtevaju proizvodjaci stapova, nesto manje prodavci stapova, jos manje specijalizovani casopisi, a nikako obicni korisnici stapova. Zasto kazem: "...a nikako obicni korisnici stapova"? Pa, imao sam prilike da prisustvujem na 6-7 ovakvih uporednih testiranja i tada sam ukapirao da su ovi testovi vrlo skupi, vrlo zahtevni u smislu organizacije, vrlo objektivni i vrlo cenjeni!
Dakle, ceo postupak bi trebalo rasclaniti upravo na ova tri aspekta:
KO od gore tri pobrojana aktera trazi i organizuje testiranje? Sta je uzrok ovakvom pristupu?
Pa prosta je stvar:
- ako proizvodjaci stapova konsezusom prihvate testiranje, to moze da znaci samo jednu stvar: ili je osvojena nova tehnologija koja je upravo primenjena u nekom novom stapu, ili je pronadjena nova caka, koja treba da konkurenciju baci u cosak i u orbitu izbaci novog favorita, koji ce, naravno, u dolazecoj sezoni blistati u komercijalnim sferama. Ovaj izazov je dobar, jer ce, garantovano, sledece sezone, neki drugi proizvodjac doooobro zaleci da bi napravio jos bolji proizvod. E, to je stvar trke u konkurenciji. Naravno, stvar je svakog proizvodjaca hoce li ucestvovati u ovakvom testiranju, jer uvek postoji rizik od diskreditacije… ili zauzimanje lose pozicije po zavrsetku testiranja.
- Ako testiranje traze veliki distributeri stapova, tu ce se po pravilu naci najbolji stapovi iz zadnje prethodne serije proizvodjaca, i ucesce na ovakvoj vrsti testiranja je dosta brojnije (naravno, treba predstaviti robu koja ce se sto vise prodati – proizvodjaci to nikako ne propustaju).
- Kod testiranja na MOLBU trece kategorije (specijalizovanih casopisa), proizvodjaci pristupaju dosta lagodnije, cuvajuci se da ne izgube dobar glas, ali i da na ovakvoj prezentaciji ne izbace pre vremena novi adut (citaj: novi stap).
Normalno, kod podnosenja zahteva za testiranje, najpre se odredi termin testiranja, koji je obicno u roku od 60-90 dana od dana podnosenja zahteva.
Zatim se podnosi lista raspolozivih i zainteresovanih registrovanih musicara od kojih ce se izabrati njih 5 koji ce testirati stapove (to je u stvari preliminarna komisija); konacnu listu (na koju proizvodjaci obicno nemaju zamerke ili primedbe, jer su u pitanju obicni anonimni ljudi) objavljuje Glavna komisija, i njima se dostavljaju pravila, propozije i termini testiranja…..
----- Nastavak sledi, zabolese me prsti vise…..
