Panicfly je naziv sajta, a linkuje se i preko Ribolovackog magazina.
Postoji i opcija o korenima musicarenja iz severne Grcke koju je lepo elaborirao Goran Grubic uz pomoc Aleksandra Panica, ako se ne varam, iz antickog doba. Mislim da je mozda istina, suprotno ocekivanjima, sve sto pisete. Kao paralela, pitanje je dali su svi danasnji i izumrli sisari poreklom od jednog zajednickog pretka , tj. da li su dakle nastali jednom (monofiletska grupa), ili je nekoliko linija terapsidnih gmizavaca dalo prvobitnim sisarima nalik potomke (polifiletsko poreklo). Naime, moguce je da su poceci musicarenja bili visestruki i nezavisni jedan od drugog i da nisu nigde zaziveli odmah i odrzali se do danas, ne kao tehnika u danasnjem smislu (a svakako ne kao danas kod nas i u svetu siroko prisutan fetish! zamislite modu pletenih carapa i koznih wader opanaka sa leskovakom u ruci i strunama raznih boja upredenih od dlaka iz repova chilasa, vranaca i dorata u srednjem veku), vec ni kao svojstvo bilo kog kraja. Jer, ako su stari Grci lovili vestackom musicom, sto Rimljani nisu to od njih preuzeli i preneli Ilirima, Dacanima i Tracanima, Galima, Britima, Saksoncima, a ovi Skandinavcima... Dakle, verovatno je ponovo neko u srednjem veku, stotine godina kasnije probao i uspeo da vestackom muvom ulovi pastrmku (slika iz manastira Poganovo)... A onda je to ponovo zamrlo, da bi mi dobili nakon austrougarske aneksije BiH podatke da se lovi na tradicionalne krejice i sovjake... Da li su to izvorno bosanske muve, ili su nastale po ugledu na austrijske osvajace koji pecaju u slobodno vreme, jer osvajaci su ti koji su i podigli prvo mrestiliste i ribnjak pastrmki na Vrelu Bosne, ako se ne varam. Engleska tradicija je fakat stara, iz srednjeg veka i zacela je savremeno musicarenje kao tehniku, a Amerika je definitivno kolevka savremenog musicarenja kao pokreta. Treba svakako da smo ponosni na poganovsku fresku i jos uvek postojece etno-musicare o kojima mi je pisao i sam se njima bavio Aleksandar Panic. Time imamo svoje mesto u svetskom musicarenju i kao prostor Balkana i kao narod, pa i istaknute savremene predstavnike iz Slovenije (Voljch), Hrvatske (Merkash), Srbije/Makedonije (Jovcha Petrovic, Andrija Urban) i u poslednje vreme tu su kad je Srbija u pitanju svakako Aleksandar Panic i Goran Grubic. Izvrstan vezac je Aleksandar Veselinovic iz Cacka i Miroslav Smiljanic iz Valjeva, ali ovaj poslednji treba da se afirmise van kruga malog broja njegovom vestinom zadivljenih prijatelja - siguran sam da i svako od ostalih u forumu zna nekog odlicnog, a ostalima nepoznatog, dakle anonimnog vezaca. Danasnje vreme i Internet mogu mnogo da pomognu da se ovo podrucje afirmise musicarski, ali hoce li, to zaista zavisi od naseg musicarskog dela i legata. Siguran sam da tome nece doprineti oni koji ne prave muve nego ih kupuju ili oni koji "merodavno" ocenjuju kvalitet udica svetskih giganta, vec oni koje musicarski svet prihvati zbog njihovog siroko dostupnog dela, svidelo se ono nama u lokalu ili ne.
