Kretanje prilikom pecanja

tommylee

Hero member
Učlanjen(a)
13.03.2008.
Poruke
3.310
Broj reagovanja
207
Lokacija
Zvornik
Na Drini ovaj način nije izvodljiv.Malo ima dobrih mjesta a da se krećem do drugog je jako naporno.
Mnogi dijelovi obale nisu ni pristupačni,negdje se mora sići pa ići do željene lokacije.Nekada čak i po par stotina metara.
Po koritu rijeke to baš i nije udobno!
Na manjim vodama se obavezno krećem uzvodno.
A kako vrijeme ide ko zna šta će naši "stručnjaci" prepisati  :'(
 

sebastian

Hero member
Učlanjen(a)
12.05.2006.
Poruke
10.403
Broj reagovanja
6
tommylee, to je istina, na nekim mestima jednostavno nemas sanse da se kreces....ides do jednog vira I tu lovis dokle to ima smisla I onda se pentras I ides kozijim stazama do drugog vira...dok je sve izmedju nepristupacno ili bez i jedne ribe, strmine I dubine pa nemozes nikako ni sa obale....na takvim terenima to pravilo bi bila veoma neprakticno. Tu bi bilo tako, ko prvi njegova devojka. Ali na normalnim terenima gde se da tako "loviti u poktretu" meni je vec samo po prirodi pisano na kozu da se krecem I ne stojim na jednom mestu satima. Nakon 20tak minuta a cesto I pre idem nekoliko koraka ili metara dalje.
 

nespetro

Hero member
Učlanjen(a)
25.09.2009.
Poruke
2.005
Broj reagovanja
255
Lokacija
Norway
Ali sta ciniti kad prodjes stotinak kilometara da bi dosao do takvih virova na nekoj reci, a tamo svaki vir drzi po jedan covek koji je dosao pre tebe?
Pitanje je zasto bi onaj ko dodje prvi, imao apsolutno pravo na to mesto? Dozvolom se ne kupuje zemljiste oko vode i kako moze neko imati pravo da kaze: Ovo je moje mesto!
Ok dosao sam prvi, ali moja dozvola ima istu vrednost kao i dozvola kolege koji dolazi kasnije. Zar nije bolje da bude regulisano tako sto se moram kretati da bi napravio prostor i za drugog koji je mozda prevalio ogromni put da bi tu pecao,

Sigurno zvucim malo utopijski, ali smatram da trebamo skupljati pozitivne zakone koji vaze u nekim drugim zemljama i o kojima su ljudi dobrano razmisljali i koji se pokazuju pozitivni u praksi, umesto da kukamo kako je to kod nas nemoguce i da nesto pozitivno ne moze zaziveti.
 

sebastian

Hero member
Učlanjen(a)
12.05.2006.
Poruke
10.403
Broj reagovanja
6
kod mene je regulisano tako da dobre I skupe vode imaju ogranicen broj ribolovaca na dan u tom reviru tako da guzve nema I uvek se svi pomeraju I niko ne stoji na jednom mestu satima. Sasvim je normalno da ako dodjes na neko mesto na npr. Savi I tamo vec neko stoji neces da stanes I cekas da se makne neg odes negde nize ili vise posle ako bas tamo gde je bio on ti oces da lovis vratis ako se pomerio...nema tih problema ovde kod nas. Jednostavno nitko ne komplicira. Jednostavno ako neko lovi negde ides dalje a u mom slucaju nisam imao situaciju da neko stoji nekoliko sati na jednom mestu. Ako je neka voda bas tipicna I treba joj takav zakon treba ga I uvesti ali ne po osnovi jednog primera I potrebe to pravilo uvesti I tamo gde nije potrebno.

Ovde se vec I mlade ribolovce u pripremi za ribolovacki ispit uci da se drugim kolegama na vodi ne smeta, gostima se daje prednost I vodi ih se na najbolja mesta itd. Uglavnom, vidim da ta kultura ovde zivi I nitko se ne svadja sa nikim za mesto.

 

sasats

Hero member
Učlanjen(a)
18.12.2008.
Poruke
4.518
Broj reagovanja
25
Lokacija
trstenik
Milanče je napisao(la):
Ili da nijednog bucova nisam odneo godinama...
Ili kada se svi krste kad na Tamišu štuku preko mere vratim... a svi nose one gloce...

A ponesem i ja ponekad poneku ribu. Da ponesem sve koje ispunjavaju zakonski minimum osećao bih se mnogo ružnije i prljavije...
milance, jesi stariji od mene i nije lepo i red da ti to kazem , ali moram  :'(  nemoj molim te mnogo da kenjas i lazes i sebe i ovaj narod ovde . nemoj da se puvas i lupas u grudi kako nisi poneo ni jednog bucova godinama kada je cinjenica da nisi godinama ulovio ni jednog vrednog za poneti. ko ne veruje neka pogleda temu bucov za 2010, 11, 12, 13 godinu i videce mizeriju koju je ulovio milance. bucova je greota ubiti ako nije bar kilo ipo a i to je mala riba . e kada ulovis takvog i to ne jednog neko vise komada i dokumentujes da si ih vratio mozes da mi napises sta god pozelis na svetu i ja cu da cutim . isto ti je i za stuku i gore . koja riba preko mere vracena u vodu? stuka u meri nema pola kila . to je dete stuka to svako normalan vraca ovde kod mene . ulovi stuku od 60, 70 cm ne jednu kao slucajan ulov , ne na joci nego na nekoj barustini divljoj ... vrati ih u vodu i zabedjuj koliko zelis
sasa ne uzima ribe koje zadovoljavaju zakonski minimum . moje minimalne mere su mnogo vece i uglavnom uzmem samo jednu ribu ili ni jednu . zato mi sidji sa ledja vise molim te  :bye:
da ne bude da te samo kritikujem , evo hocu da ti se i zahvalim .
Milanče je napisao(la):
Ehehehe koja glupost :hammer:
ovim komentarom si mi dao najveci kompliment koji se moze dati ribolovcu . da toliko dobro peca da je u stanju regularnim putem da opustosi zapadnu moravu . malo si me nasmejao i ujedno ti zahvaljujem . ;)
 

sasats

Hero member
Učlanjen(a)
18.12.2008.
Poruke
4.518
Broj reagovanja
25
Lokacija
trstenik
schok je napisao(la):
vredja me sama pojava zatucanih stavova koje propagiras po ovom forumu.za tv informaciju,mene su moji roditelji naucili da postujem prirodu i zivi svet u njoj,od pokojnog oca sam pre vise od trideset godina, kada ti nisi znao sta je ribolov,a kamoli musicarenje, naucio i shvatio zasto se vraca riba ne povredjena u vodu za razliku od tebe koji nikad i nista neces nauciti obnevideo od svoje pohlepe i sebicnosti...
cekaj bre?  :eek: 30 godina musicares i jos nisi naucio da pecas ? :doh: ti sad ne mozes da mi poverujes kada ti kazem da reke nisu bas toliko puste sa ribom  :) veruj mi kada bi nekako naucio da pecas da bi se iznenadio koliko ima ribe tamo gde si mislio da je nema . pa bi se sebi smejao kako si kukao da su reke prazne  ;) to ti kazem kao tvoj drug jer sam i ja kukao dok nisam naucio sada vidim da i nije tako strasno  :)
ej trazio sam ti te snimke po comu kako pustas ribe. nisam nasao gde je to . samo sam nasao neke strimere sto si ih kacio. brate ko nogama da si ih vezivao  :( mozda je to problem , losi strimeri? da ti tvoj drug posalje neke da probas mozda bude bolje ?
 

sasats

Hero member
Učlanjen(a)
18.12.2008.
Poruke
4.518
Broj reagovanja
25
Lokacija
trstenik
schok je napisao(la):
jel ti vidis da ovaj sve i jednu ribu iskasapi,
ej necu da ti posaljem one strimere  :nowink: sad sam ovo video . opet si mnogo bezobrazan  :'( odakle ti znas sta sam ja iskasapio i ubio i sta sam u vodu vratio? nemoj molim te da kenjas vise i lupetas . sasa za mesec dana vrati vise riba nego sto ces ti za zivot uloviti.
sad stvarno necu vise da razgovaran sa tobom , a one strimere zaboravi  :bye:
 

schok

Senior member
Učlanjen(a)
19.12.2011.
Poruke
322
Broj reagovanja
0
Idiot
Ko je idiot? Idiot je budala, glupak, maloumnik, mentalno zaostao čovek.

Ali nije uvek bilo tako, u stara vremena idiot je bio privatno lice koji nije bio upućen u državne poslove i koji nije u njima učesvovao. Tako je nekada bilo a danas su druga vremena.



Kada prevodioci u starim knjigama naiđu na idiota,oni obavezno upozore čitaoca da to nije današnji idiot.Zbog ispravnog razumevanja teksta važno je znati da idioti u staro doba nisu bili kreteni kao danas. To su jednostavno bili ljudi koji se nisu petljali u državne poslove. Oni su znali da nemaju državničko znanje, a u staro doba bilo je pravilo da ljudi rade samo ono što znaju. Tako je bilo u doba neznanja, a danas je doba znanja.

Kada god stari pisci spominju idiota spominju ga na sličan način, uvek opominju da se nešto ne čini kao što to rade idioti. Tako čini i Sokrat u “Državi” Platonovoj.

“Ovde bi, o Glaukone , trebalo da ovu nauku uvedemo zakonom, te da one koji će u državi imati najviše dužnosti ubedimo da se bave logistikom, ali nikako na neznalački (idiotikos) način.”

U državi koju Sokrat gradi, oni sa najvišim dužnostima baviće se logistikom, ali nikako na idiotski način. Ali Sokrat nekada govori i ovako:

“No pazi na to da neopazice ne izvedemo dečji oblik razgovora pa da nam to opet neko ne prigovori.”

Na isti način govori i Aristotel u “Politici”.

“Uz to i sam izbor geronata je po načinu na koji se donosi odluka detinjast.”, “…u pogledu inteligencije, toliko nerazuman i lakoveran kao kakvo dete ili lud čovek.”

Tako piše i istoričar Polibije u svojoj “Opštoj istoriji”.

“Neumesno je iznositi sve argumente jer takav postupak ne odgovara istini, detinjast je i sasvim školski.”

Tako govori i apostol Pavle kada piše Korinćanima.

“Braćo! ne budite deca u prosuđivanju nego u lukavstvu budite deca, a u prosuđivanju budite zreli ljudi.”

Svi stari pisci na isti način upotrebljavaju reči “idiot” i “dete”, i ako bi tamo gde piše “idot” stavili reč “dete” i obrnuto, ne bi pogrešili. Tekst ne bi pretrpeo nikakvu štetu, i imao bi isto značenje.

To je stoga što je idiot nastao od srpske reči “dijete”,zbog toga se na isti način koriste te reči. To će svakom biti jasno ako obrati pažnju na upotrebu tih reči. I zbog toga u staro vreme idioti nisu bili kreteni, kao što je to danas slučaj.

A to se može saznati i na lakši način, dovoljno je pročitati Dostojevskovljevog “Idiota.” Tu se od samog idiota može saznati ko je idiot.

Govori knez Miškin zvani “idiot”:

“Tamo, u Švajcarskoj, bila su sama deca, i ja sam sve vreme tamo bio s decom, sa samom decom.To su bila deca onoga sela, čitav čopor, išli su u školu. Ja ih nisam učio; o, ne, oni su tamo imali učitelja, Žila Tiboa; doduše, i učio sam ih, ali sam više onako bio s njima i sve su mi četiri godine tako prošle. Meni ništa drugo nije ni trebalo.  Ja sam im sve govorio, ništa nisam od njih krio. Njihovi se očevi i rodbina svi na mene razljutiše stoga što deca, naposletku, nisu mogla bez mene svi su se kupila oko mene, a učitelj mi, najzad, postade najveći neprijatelj. Ja sam tamo mnogo zadobio neprijatelja, i sve zbog dece.”

Knez Miškin voli decu i deca vole njega, on je njima sve govorio i ništa im nije krio. Izgleda da je ovo glavna osobina idiota i deteta u ovoj nauci, kako kod Dostojevskog tako i kod starih filozofa i istoričara. Tako je i u srpskoj narodnoj književnosti, gde se kazuje kako deca ne umeju ništa sakriti.



“Naposletku mi Šnajder iskaza jednu svoju vrlo čudnovatu misao to beše već pred sam moj odlazak. On mi reče kako se potpuno ubedio da sam ja pravo dete, to jest potpuno dete, da sam samo rastom i licem nalik na odraslog, ali da ni razvićem, ni dušom, ni karakterom, pa čak možda ni umom nisam čovek, i da ću takav i ostati, pa makar i šezdeset godina doživeo. Ja sam se vrlo smejao: on, naravno, nije u pravu, jer najposle,

po čemu sam ja dete?”

Drugi bi se grdno uvredili ovakvom ocenom,a Idiot se bezazleno smeje kao dete. Miškin se dobro osećao samo u društvu dece, dok se u društvu odraslih uvek osećao nelagodno.”Pomoću dece se duša čoveka leči”, govorio je Miškin što se pokazalo istinom. Druženje sa decom je preporodilo Miškina, ali su i deca uz Miškina postala mnogo bolja.

Pri povratku u Rusiju knez Miškin razmišlja:

“Možda će me i ovde smatrati za dete-ne branim! Mene sve odnekud I za idiota drže; ja sam zbilja bio nekada tako bolestan da sam tada u stvari i bio nalik na idiota. No otkud sam idiot sad kad eto sam vidim da me drže za idiota? Ja na primer, ulazim negde u društvo i mislim: -Eto, drže me za idiota, a ja sam ipak pametan, a oni to i ne slute…”



Ljudi Miškina drže za dete, i Miškin je svestan toga da ga ljudi drže za dete. Ljudi Miškina drže za idiota pa idiotom i zovu, Miškin zna da ga drže za idiota i da ga zovu idiotom. Miškin se zbog toga ne ljuti, a često se zna nasmejati kada ga tako zovu. Miškin sebe ne smatra idiotom, i to je njemu pouzdanija ocena od ocene drugih.

Idiot i dete su istoga značenja i zbog toga se ove reči prepliću i kod starih pisaca i kod Dostojevskog. A Dostojevski je objasnio značenje reči “idiot” igrom reči, baš kako to čine svi pisci “staroga doba”.

Možda će se bolje shvatiti kako je nastala “grčka” reč IDIOTES ako uporedimo te reči ovako: IDIJOT – DIJETE.



Dodatni dokaz nalazimo u vizantijskoj istoriji i  književnosti.

U Vizantiji su i carevi i sinovi naslednici nosili ime Porfirogenit. Oko značenja ovog imena vodila se prava naučna polemika u Evropi u X i XI veku. Neki su govorili da to ime znači “rođen u purpuru”, a neki to pobijaju i kažu da to ime znači “rođen u zgradi koja se zove Porfira”. Drugi tvrde da to ime znači “pomazan u utrobi” ili “zakoniti car” i još po neko tumačenje.

Kažu knjige da je Lav IV 776. god. pretio sinu Konstantinu VI Porfirogenitu, da će ga učiniti “običnim pojedincem”, odnosno idiotom. Carski sinovi su bili ili porfirogeniti ili idioti, sinova osim ovih carevi nisu imali.

Novovremeni učenjaci su pokušali da odgonetnu značenje ove reči, pa su primetili da nisu uvek porfirogeniti nasleđivali presto jer je bilo i idiota na prestolu. Primećeno je da su prvenstvo nasleđa ipak imali stariji sinovi. Ali se ništa pouzdano ne može tvrditi jer su presto nasleđivali i porfirogeniti, i stariji, i idioti. Postoji i objašnjenje da su porfirogeniti rođeni kada im je otac bio na vlasti, a sinovi koji su rođeni pre nego je došao na presto,

obični su idioti.

Sama reč se tumači ovako: PORFIRA znači “purpur”, a GENAO znači: “rodim”.

Nije loše jer u ovom imenu zaista ima “rađanja”. Porfirogenit je srpska reč “prvorođen”, i upravo to značenje i ima. Prvorođeni sin nasleđuje oca i zbog toga Porfirogenit nasleđuje presto. Najstariji sin se zvao “prvorođeni”, a svaki koji je rođen iza njega zvao se “dete”. Tako su se vizantijskim carevima najpre rađali porfirogeniti, a potom idioti.

Sada se valja setiti objašnjenja antičkog idiota. Antički idiot nije bio kreten kao danas, nego se on nije bavio državnim poslovima. A nije se bavio državnim poslovima iz prostog razloga, bio je dete i nije bio dorastao za državne poslove. A poznato je iz istorijskih izvora da se ni u Grčkoj ni u Rimu nije moglo baviti državnim poslovima pre tridesete godine. Tako pišu stare knjige, a druga je stvar što se javljaju neke istorijske ličnosti koji su se bavili državnim poslom i ako su bili mlađi.

I druga je stvar što je idiot evoluirao, pa u doba znanja postao kreten.

Apostol Pavle piše Galatima:

“Dok je naslednik dete, ja velim da se on ni u čemu ne razlikuje od roba, ako i jeste gospodar od svega; nego je on pod zapovednicima i starateljima do roka koji je otac odredio.”

Pavlov “nasledik dete” je običan idiot iz antike i Vizantije, i on je pod starateljstvom i ima da sluša. Isti je jer svi oni govore istu nauku, i govore istim jezikom simbola.

U ovoj nauci koja se govori jezikom mita,”prvorođeni” ili “prvenci” imaju veliki značaj. U Bibliji saznajemo da je Jakov prevarom dobio prvenaštvo od starijeg brata Isava. Najstarijem sinu Ruvimu Jakov je oduzeo  prvenaštvo zbog nedoličnog ponašanja. Mlađi brat Jefrem dobi prvenaštvo nad starijim Manasijom. Mnogi kraljevi su odbranili ili obnovili grad žrtvom svoga prvenca. A Gospod je kaznio Faraona pobivši sve prvence u Egiptu, od Faraonovog prvenca do prvenca sužnja u tamnici, pa do prvenca svih životinja.

Prvorođeni ili prvenac je veoma značajan i valja ispitati zašto je on toliko značajan, a bukvalnim čitanjem starih knjiga to se ne može.

Srpska svadba nekada nije mogla biti bez “prvenca”, koji je bio jedan od glavnih gostiju na svadbi.

-Prvo pa muško!- kazuje narod kada se u nekom poslu uspe iz prve.

I to je taj prvenac, prvorođeni i porfirogenit. A idiot je mlađi od njega i ima da čeka da mu se posreći. Poznato je da su svi prvenci posvećeni Bogu, i zbog toga su oni od velikog značaja. Ali, u brojnim bajkama i pripovetkama najmlađi sin ili brat čini slavna dela, i on je jedini koji je bio u stanju to učiniti.

Tog najmlađeg često smatraju ludim,ali ne onako kako se danas ta reč shvata. U srpskom narodu reči “mlado” i “ludo” su sinonimi, i kada se kaže za nekog da je lud kaže se da je detinjast. U nekoliko primera ćemo pokazati kako se prikazuje najmlađi sin.

“-Evo me, oče,ja sam ti sin i najmlađi i najluđi. Ja ne bježim,a ti,ako baš hoćeš da me ubiješ, a ti me ubij i sijeci, tvij sam, pa možeš raditi sa mnome što god hoćeš i što ti je volja.-

Na to se sažali starac i reče kroz plač:

-Sine moj, najmlađi si i najluđi si, vidim da si dečko, i da se ne bojiš.-“

Ovaj najmlađi i najluđi sin će spasiti oca i porodicu.A u drugoj priči sprema se najstariji sin da ide u svet, a otac mu govori:

“Ko će mi oči zaklopiti kad ti odeš? Znaš da vam je najmlađi brat sulud, te smo ga oterali stoku da čuva po planini; pa zar na njega hoćeš da ostaviš dom?”

“More, imam još jednog, ali on je malo onako, pa smo ga oterali u planinu kod stoke.”

I ovaj suludi najmlađi brat biće spasilac doma. U trećoj priči se kaže:

“Najmlađi brat je bio adžamija, pa ga braća nijesu mnogo ni bendala.”

Baš ovaj brat što ga drže da je luđan spasi očevinu,koju su starija braća doveli do propasti.

U četvrtoj priči se vrlo dobro objašnjava kakav je najmlađi i najluđi brat.

“Bio čovek i žena, pa imali tri sina. Najmlađi bio najlepši i odveć dobar, pa su ga braća držala za budalu.”

Ovo je pravo značenje reči “idiot”.Ovakvog idiota je i Dostojevski prikazao, jer je idiot takav i ta reč ima takvo značenje. ”Idiot” je bio najmlađi i poslednji izdanak kneževske loze Miškin.



Slavni biblijski kralj David u mladosti je bio “idiot”. Kada je Samuilo po Gospodnjem nalogu došao u Jesejev dom da pomaže za kralja njegovog sina, ne nađe pomazanika među Jesejevim sinovima, pa pita:

“- Jesu li ti to svi sinovi? A on odgovori: -Ostao je još jedan najmlađi, ali on pase ovce.”

I baš ovaj i ovakav David je od ovaca došao da ubije Golijata, i tako spase kraljevstvo od poraza i od sramote, jer nije bilo u kraljevini junaka koji bi Golijatu izišao na megdan.

David kao i onaj iz srpske priče što je “malo onako”, poslat je da pase ovce i obadvojica su najmlađi. Za Davida se ne reče da je lud, ali u dva navrata se prikazuje takvim. Jednom mu se njegova žena izrugivala što izigrava budalu, a drugi put se načinio ludim da bi se spasio.

“I on se pretvori pred očima njihovim i učini se lud pred njima, šaraše po vratima i puštaše pljuvačku svoju niz bradu svoju. Ahis reče slugama svojim: Vidite li da je ovaj čovek lud; što ste mi ga doveli? Zar nemam dosta ludih pa mi i njega dovedoste da gledam ludosti njegove?”

Za Davida znamo da je zaradio kraljevstvo Božje, a Isus kaže:

“Ko ne primi kraljevstvo Božje kao malo dete, neće ući u njega.”

Ni kod Olimpljana nije drukčije bilo, decu bogovi najradije uzimlju. Na Olimpu deca su bogovima vinotoče, a Ganimed je najpoznatiji.

To nam se kaže da “idioti” ulaze u kraljevstvo Božje. To je u narodu poznato,pa su ljudi luckaste smatrali Božjim poslanicima i zvali ih jurodivim. Ti ljudi su bezazleni kao deca, i u njima nema ni trunke sebičnosti, zavisti i sličnih osobina edukovanih ljudi. Tako govori i apostol Pavle u svojim poslanicama, i kaže da je mudrost ovoga sveta ludost pred Bogom, a ludost ovoga sveta mudrost pred Bogom.

Da ovo piše Aristotel, on bi se posle razmatranja idiota “zgodno nadovezao” na razmatranje uma. Ovo zvuči idiotski, ali tako je.
 

sasats

Hero member
Učlanjen(a)
18.12.2008.
Poruke
4.518
Broj reagovanja
25
Lokacija
trstenik
ti si bre druze nacisto oblajznuo  :eek: evo necu da te diram vise ...sta mi to treba da napravis neku glupost pa da odgovaram  :doh:
moram samo jos nesto ... ova mi recenica privukla paznju  ???
schok je napisao(la):
Idiot
Ko je idiot? Idiot je budala, glupak, maloumnik, mentalno zaostao čovek.

Ali nije uvek bilo tako, u stara vremena idiot je bio privatno lice koji nije bio upućen u državne poslove i koji nije u njima učesvovao. Tako je nekada bilo a danas su druga vremena.
sada ako se ti npr. mesas u drzavnicke poslove a blage veze nemas u smislu da sam ja riboubica sto pecam po aktuelnom zakonu . da li bi se ti onda u staro vreme uklopio u definiciju koju citiram ? ja znam kako bi se nazvalo u danasnje vreme pa me zanima da li bi se na ovom tvom primeru mogla ipak povuci paralela izmedju tumacenja reci idiot nekada i sada . time bi se dokazalo da ta rec nije promenila smisao kako navodis .
eto ja cisto onako neobavezno , moguce da nisam sve sagledao pa bi onda ostala samo ova savremena kvalifikacija a moguce da bi se ipak pronasla i podudarnost?  :)
 

sebastian

Hero member
Učlanjen(a)
12.05.2006.
Poruke
10.403
Broj reagovanja
6
bas fino unistena tema I ide u pravom zimskom pravcu  :D :D

pa bas fino kada se vec ide u tom pravcu  :lol: da dodam I ja malo nesto na tu vatricu  :D grcki ἰδιώτης = osoba koj je bez nekih profesionalnih vestina, obican gradjanin I kako je to schok na siroko opisao za razliku od politicne elite... je, tako nekako a danas u ovo moderno vreme zahvaljujuci masovnom opismenjavanju koja se zapocela kako valja tek od Luteranske reformacije I Gutenbergove prese za stampanje knjiga ljudi postaju iz decenije u deceniju sve sirokoglediji I sada je mnogima jasno ko su zapravo idioti u modernom prenosu znacenja reci...upravo su to ovi gore na vlasti koji su nesto jace od 2000 godina u nazad tako nazivali obicnog prosecnog gradjanina  :hammer: danas oni imaju cast da nose tu titulu sa mnogo boljim znacenjem  :hammer: :D

Za mene idiot je pohlepan, zavistan, bahat, licemeran I bezobziran covek...takve srecemo npr. I u saobacaju gde se ponasaju kao da su sami na svetu I sva pravila koja postoje zbog opce sigurnosti za njih ne vaze...isto je tako I na vodi gde se ribolovci bezobzirno ophode do svojih kolega ili drugih ribica pa I tako samih riba koje love. Takvi kretanjem prilikom pecanja krecu se kao da su sami ne postujuci pri tome nikoga. Takvi jesu idioti. Ali svet nikako nije crno beli. Postoje takve situacije I takva mesta I takve vode gde je sasvim normalno pecanje na mestu. Saranasi kada odu da pecaju sasvim je normalno da ce tamo da sedi ceo dan ili da spava cak I tri dana pored stapa. Sve ovisi kakve su prilike I navike I s tim pravla na vodi. Na vecini musicarskih voda je sasvim normalno da se relativno brzo kreces.

HEHE...PRAVA TEMA ZA ZIMSKE DANE...ima prostora za tupljenje ohoho :hammer:
 

nespetro

Hero member
Učlanjen(a)
25.09.2009.
Poruke
2.005
Broj reagovanja
255
Lokacija
Norway
Kud svi Turci tu i mali Mujo... :D
Sama rec Idiot na grckom ima mnogo znacenja:

ἰδῐώτ-ης, ου, ὁ, (ἴδιος) private person, individual,

II.  one in a private station, opp. to one holding public office, or taking part in public affairs,( sudije, advokati, kralj)

2.  common man, plebeian, οἱ ἰ.

3.  as Adj., ἰ. βίος private station, Pl.R.578c; ἰ. λόγος everyday speech, D.H.Dem.2, cf. Longin.31.2.

III.  one who has no professional knowledge, layman,( doktor, umetnik, tehnicar....)

3.  generally, raw hand, ignoramus,

4.  'average man', opp. a person of distinction, Plu.2.1104a.

Medjutimza oznacavanje gluposti u grckom, koristi se rec MOROS- plitkopamest, priglup, budala.

Od te reci koristi se opste poznata skracenica MORE, koja se moze dosta cesto cuti. A sad, jos skraceniji oblik je RE koji se upotrebljava u celoj Grkoj osim u severnim krajevima gde ima oblik VRE. Kod nas ima oblik BRE. Mnogi misle da je BRE turska rec ali nije.

I tako, sto se teme i kretanja tice dovoljno je nekom doviknemo: Ajde bre, kreci se malo... :D

 

tommylee

Hero member
Učlanjen(a)
13.03.2008.
Poruke
3.310
Broj reagovanja
207
Lokacija
Zvornik
Da odgovorim kolegi Nespertu na njegovu konstataciju o tome ko ima pravo da peca.Onaj koji već stoji ili onaj koji je došao?
A ako ja sačekam 5min. i opet dođem na to mjesto je li ja imam onda pravo na njega?
Druga stvar šta ako nas deset ili više dođe na to mjesto?
Poredaćemo se u kolonu i ići na jedan zabačaj?
Ovo nije ribolov ovo je neka formacija koja nema veze sa pecanjem,ja na Drini čekam satima da se voda stabilizuje,da se insekti počnu rojiliti ili šta već,da se riba namjesti na pozicije te da ja krenem sa izborom mušica.

Koliko bih ja po tim zakonima imao vremena da provedem na jednom mjestu?

Svaki odlazak na Drinu je za mene kocka iako imam čitav dan pred sobom da se poklope svi uslovi su minimalni i jako je malo dobrih dana za ribolov.A da pređem na drugo mjesto je rizik da izgubim cijeli dan,jer sledeće dobro mjesto je po par Km udaljeno jedno od drugog!PA gdje su ostali uslovi da se dođe do vode?
Na par kilometara se parkiram od mjesta gdje ću pecati i onda pješeke idem do vode!

Ti njihovi zakoni su pisani za njihove terene,njihove običaje i ostalo nemojte sve bukvalno shvatati!
 

nespetro

Hero member
Učlanjen(a)
25.09.2009.
Poruke
2.005
Broj reagovanja
255
Lokacija
Norway
tommylee je napisao(la):
Da odgovorim kolegi Nespertu na njegovu konstataciju o tome ko ima pravo da peca.Onaj koji već stoji ili onaj koji je došao?
Obojica. Obojica moraju imati pravo da pecaju na to mesto bez obzira na to ko je kad dosao.

Ako sacekas pet minuta i opet se vratis, naravno da imas pravo pecati bez obzira ko je i kad bacio sidro na tom mestu, jer to upravo znaci da imas slobodu pecanja gde i kad hoces, dok ti pravilo ``ko prvi devojci`` uskracuje slobodu. Pogledaj opet tvoj prvi post u ovoj temi. 

Ako dodje desetak ljudi na jedno mesto, sta cemo reci? Da ce najjaci ostati? Dakle makljanje do Last man standing? Bas zato je ovaj zakon odlican jer regulise takve i slicne slucajeve. Ako ne zelis sacekati da drugi zavrse sa krugom, ides odatle. Niko ti to ne brani. I bas je kolona resenje za svu desetoricu da bi svi podjednako pecali na omiljenom mestu.

Ali opet pogledajmo prednosti kretanja nizvodno bez obzira na zakon. Evo kako to ja radim, mozda nije idealno ali funkcionise odlicno u praksi.

Cim dodjem do reke pocinjem sto kracom duzinom kanapa da pretrazujem reku nizvodno. Ovde ne govorim o musicarenju suvim musicama. Dakle bacanje pod nekim uglom 60-90 stepeni. Kad se kanap ispravi ispred mene dodajem par metara za sledeci izbacaj stojeci na istom mestu.

Tako dodajem sve do neke maksimalne duzine kanapa izvan stapa, i tek tada zapocinjem kretanje nizvodno ujedno drzeci se te iste duzine izvan stapa. Dakle izbacaj i dok se kanap krece, ili po zavrsenom kretanju, napravim tri cetiri koraka.  Prednosti su sto ne bacam ribi iznad glave, pretrazujem teren maksimalno, riba ne moze vise puta videti musicu i odbiti je ko pretnju, a ako je jednom vidi dalje, sledeci put joj je pred nosem i uzima instiktivno. Ima tu jos stvari.

Kazes da su zakoni pisani za ovdasnje terene i obicaje i tu mislim da gresis. Teren je teren, reke su dosta slicne, obicaja nema vec samo obicaj da covek uzme kolegu u obzir, da ispostuje pravo drugoga da uziva u pecanju kao sto on sam to radi. Da na reci ima slobodu doci i otici kad zazeli bez da ce mu iko jednu rec reci. A da ne pricam o odlicnom stimungu medju ljudima jer se ne boris za nesto sto ti u stvari ne pripada. Ako je sve to negativno.... onda ne znam sta drugo da kazem.


 
Vrh Dno